För mig är left luggage motsvarande hittegodsavdelningen.Jag syftade på left luggage![]()
Jag har gjort detta. Hade ett stopp på 14 timmar i Singapore, lämnade in handbagaget på bagageförvaringen innan jag gick igenom tullen.Ni som faktiskt provat denna lösning med att lämna/hämta snus på flygplatsen, hur har det gått för er? Läste något längre bak i tråden om detta, men fler som gjort det och kan dela med sig av hur det funkat i praktiken?
Exakt så gjorde jag också.För mig är left luggage motsvarande hittegodsavdelningen.
Jag har gjort detta. Hade ett stopp på 14 timmar i Singapore, lämnade in handbagaget på bagageförvaringen innan jag gick igenom tullen.
I praktiken fungerar det som så att efter du har landat så går du med ditt handbagage innehållandes snus och lämnar in på bagageförvaringen. Sedan går du igenom tull och passpolis för att komma in i landet.
När du återvänder till flygplatsen så går du igenom tull och passpolis igen, och hämtar sedan ut ditt handbagage på bagageförvaringen. Sedan går du till din gate, går igenom säkerhetskontrollen och åker vidare med flyg. Fungerar finfint.
Tack för er input.
Ni som faktiskt provat denna lösning med att lämna/hämta snus på flygplatsen, hur har det gått för er? Läste något längre bak i tråden om detta, men fler som gjort det och kan dela med sig av hur det funkat i praktiken?
Det är inga som helst problem och inte är det dyrt heller. Det fungerar utmärkt. Att snus är olagligt i Singapore är att ta i lite. Det är snarare fråga om ett importförbud utifrån hälsoregler som Singapore har infört. Det går alltså alldeles utmärkt att låsa in i bagageförvaringen och sedan hämta vid avfärd. Changi har säkerhetskontroll vid gaten, men för dem är snuset helt ointressant.
Du får åka Skytrain först till T2 sen shuttlebuss till T4...