För mig är left luggage motsvarande hittegodsavdelningen.Twingly skrev:Jag syftade på left luggageKlicka för att utvidga...
Jag har gjort detta. Hade ett stopp på 14 timmar i Singapore, lämnade in handbagaget på bagageförvaringen innan jag gick igenom tullen.Twingly skrev:Ni som faktiskt provat denna lösning med att lämna/hämta snus på flygplatsen, hur har det gått för er? Läste något längre bak i tråden om detta, men fler som gjort det och kan dela med sig av hur det funkat i praktiken?Klicka för att utvidga...
Exakt så gjorde jag också.Jakob Österberg skrev:För mig är left luggage motsvarande hittegodsavdelningen.Jag har gjort detta. Hade ett stopp på 14 timmar i Singapore, lämnade in handbagaget på bagageförvaringen innan jag gick igenom tullen.I praktiken fungerar det som så att efter du har landat så går du med ditt handbagage innehållandes snus och lämnar in på bagageförvaringen. Sedan går du igenom tull och passpolis för att komma in i landet.När du återvänder till flygplatsen så går du igenom tull och passpolis igen, och hämtar sedan ut ditt handbagage på bagageförvaringen. Sedan går du till din gate, går igenom säkerhetskontrollen och åker vidare med flyg. Fungerar finfint.Klicka för att utvidga...
Twingly skrev:Tack för er input.Ni som faktiskt provat denna lösning med att lämna/hämta snus på flygplatsen, hur har det gått för er? Läste något längre bak i tråden om detta, men fler som gjort det och kan dela med sig av hur det funkat i praktiken?Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Det är inga som helst problem och inte är det dyrt heller. Det fungerar utmärkt. Att snus är olagligt i Singapore är att ta i lite. Det är snarare fråga om ett importförbud utifrån hälsoregler som Singapore har infört. Det går alltså alldeles utmärkt att låsa in i bagageförvaringen och sedan hämta vid avfärd. Changi har säkerhetskontroll vid gaten, men för dem är snuset helt ointressant.Klicka för att utvidga...
adhoc76 skrev:Du får åka Skytrain först till T2 sen shuttlebuss till T4...Klicka för att utvidga...
Men kan man komma in på t ex T1 med boardingpass till T4?adhoc76 skrev:Du får åka Skytrain först till T2 sen shuttlebuss till T4...Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Det går att ta sig från T4 till T123 airside, dvs efter att du checkat in och passerat säkerhetskontrollen i T4. Det är lite småknepigt men det går. Gjorde det i höstas för att besöka loungerna i T123:Singapore Changi Airport siktar på 135 miljoner passagerare | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorRäkna med att det tar lite tidKlicka för att utvidga...
Nja, var vid årsskiftet i NZ och deklarerade 6 dosor. Fick ta in 3 fritt och tulla för resterande så hur soft som helst är det inte.LPC123 skrev:Jag har haft Changi som transferflygplats ett par gånger på vägen till Nya Zeeland. Alla gånger har handbagaget varit laddat med snus. Ingen har sagt något vid säkerhetskontrollerna. På NZ har jag deklarerat massa tobak och vid customs har dom frågat vilken tobak det är. Jag har visat dom snuset och fått till svar ” ahh that awful shit” inget mer med det. Ingen skatt ingenting. Så NZ är hur soft somhelst med snus.Klicka för att utvidga...
Låter hoppfullt!LPC123 skrev:Jag var där över jul/nyår och hade inga som helst problem. Deklarerade tobak och visade och betalade inte en spänn. Hade 6 stockar med mig. Samma sak varje gång jag varit där.Klicka för att utvidga...