Senaste nytt

Snudd på omöjligt att boka Bonusresa till Asien?

Nu läste jag lite noggrannare. Du vill ha två awardbiljetter bara.. då kanske Malaysia är ett alternativ? Har inte orkat kolla andra datum men hittade jag dessa på 10 minuter borde det finnas fler.

(Skandinavien-Wien kan ni lägga till om ni ringer och bokar, jag har dock inte kollat tillgången till Plus där.)
Snyggt!! TACK ! Vilket bolag och vart är mellanlandningen på vägen till KL ?
Blir resan ARN - Wien en egen bokning som kostar massa mer poäng också ?
 
Är i asien nu.
Aldrig haft problem att hitta tickets, men det är nog för att jag är väldigt flexibel:)
Sen skadar det inte att vara påläst när det kommer till vilka tools osv som finns att söka med.
Jag tycker själva letandet är rätt roligt också :)
Okej, Jag tycker nog vi är rätt flexibla faktiskt :) Vi har ju ca 7 veckor möjlig utresa? Kom gärna med förslag och tips om hur vi skall hitta resorna utan problem :)
 

HenrikAI

Medlem
Snyggt!! TACK ! Vilket bolag och vart är mellanlandningen på vägen till KL ?
Blir resan ARN - Wien en egen bokning som kostar massa mer poäng också ?

Om vi tar de datumen jag tog som exempel skulle jag ringa in till SAS och säga att jag vill boka 2 personer Arlanda-Kuala Lumpur i business, och sedan skulle jag ge agenten dessa flighter. Allt på samma bokning, allt i business.

Utresa 19 januari:

ARN-VIE 06:35-08:50 Austrian OS318
VIE-IST 10:00-14:15 Turkish TK1884
IST-KUL 17:00-08:10 Turkish TK062

Hemresa 3 februari:

KUL-IST 09:50-16:20 Turkish TK063
IST-FRA 19:00-20:20 Lufthansa LH1299
FRA-ARN 21:30-23:35 Lufthansa LH808

Jag har bara använt SAS egna sökmotor för Star Alliance-resor, det räcker. Har dock fått dela upp sökningarna där lite, ARN-VIE är en sökning, VIE-KUL en annan.

Skulle det mot all förmodan krångla med att börja med ARN-VIE och sedan lägga på VIE-IST-KUL så be om en open jaw VIE-KUL/KUL-ARN och lägg på ARN-VIE senare. Blir på samma bokning ändå.
 
Last edited:

Snafidafi

Medlem
Läste att ni är tre personer och ska casha en biljett. En riskfylld strategi om det blir ändringar i planerad resa som varit ganska frekvent problem sedan pandemin, men förhoppningsvis ska minska nu när trafiken är normaliserad igen. Turkish är dock sämst i klassen när det kommer till bonusresor som går upp i rök utan alternativ
 
Tack för hjälpen alla, Tror vi kommer köpa biljetter för cash istället. Vi skall möta upp vänner i Phuket så det blir lite för omständigt.
Så jag tror jag sparar poängen och så tar vi en vecka i USA istället till sommarn. Där verkar det vara enkelt att få tag i bonusresor i business och då kan vi komma iväg alla 3 för våra pengar :)
 
Toppen