Senaste nytt

Snudd på omöjligt att boka Bonusresa till Asien?

Hej, Jag har nu i snart 1 månads tid jagat och kollat efter en bonus resa i Business class till Asien Jan/feb 2024.
Har kollat massor själva, chattat med chatflights och pratat med Star alliance bokningen.

Men det verkar snudd på helt omöjligt. Antingen finns det ingen utresa eller hemresa i business. Jag har en 2-4-1 voucher och 220 000eb.

Så det blir väl till att boka en charter och nöja sig med TUIs "business/premium ekonomi" men vad kan man göra med sina EB poäng, kan man föra över dom till Thai airways annars och använda dom till att kanske delvis uppgradera sig från Ekonomi till Business hos dom?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Flyer722

Medlem
Hej, Jag har nu i snart 1 månads tid jagat och kollat efter en bonus resa i Business class till Asien Jan/feb 2024.
Har kollat massor själva, chattat med chatflights och pratat med Star alliance bokningen.

Men det verkar snudd på helt omöjligt. Antingen finns det ingen utresa eller hemresa i business. Jag har en 2-4-1 voucher och 220 000eb.

Så det blir väl till att boka en charter och nöja sig med TUIs "business/premium ekonomi" men vad kan man göra med sina EB poäng, kan man föra över dom till Thai airways annars och använda dom till att kanske delvis uppgradera sig från Ekonomi till Business hos dom?
Nej du kan inte föra över dina eurobonuspoäng till ett annat flygbolags bonusprogram.
 

Jonas C

Medlem
Du säger ju inte hur många ni är så svårt att säga om det är möjligt eller inte?
Är ni två personer så finns det garanterat biljetter och chatflights har blivit lata, lite som deras falska marknadsföring dom inte orkar kontrollera om den stämmer eller inte.
Njae det finns gott om platser under Q1 2024. Om man däremot ställer höga krav på restid, ej kan tänka sig att övernatta eller resa med 2-3 byten. Jadu då finns det inte så mycket tillgängligt från Stockholm till Asien.
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Njae det finns gott om platser under Q1 2024. Om man däremot ställer höga krav på restid, ej kan tänka sig att övernatta eller resa med 2-3 byten. Jadu då finns det inte så mycket tillgängligt från Stockholm till Asien.
Förstod nästan det, mest kul att skicka iväg en pik eller två ibland ;)
Klarar jag av att hitta det på 2 minuter gissar jag ni också gör det!
 
Du säger ju inte hur många ni är så svårt att säga om det är möjligt eller inte?
Är ni två personer så finns det garanterat biljetter och chatflights har blivit lata, lite som deras falska marknadsföring dom inte orkar kontrollera om den stämmer eller inte.
Vi är totalt 3st så jag kommer behöva köpa 1st biljett för pengar.
Njae det finns gott om platser under Q1 2024. Om man däremot ställer höga krav på restid, ej kan tänka sig att övernatta eller resa med 2-3 byten. Jadu då finns det inte så mycket tillgängligt från Stockholm till Asien.
Okej? Vart ser du dom resorna? Det enda vi hittat är till Bali, och där va vi förra vintern. Vi kan absolut tänka oss 2 byten.
 

jerixon

Medlem
Är i asien nu.
Aldrig haft problem att hitta tickets, men det är nog för att jag är väldigt flexibel:)
Sen skadar det inte att vara påläst när det kommer till vilka tools osv som finns att söka med.
Jag tycker själva letandet är rätt roligt också :)
 

HenrikAI

Medlem
Var i Asien vill ni? Kikade på SAS och sökte 3 personer Wien-Tokyo två slumpmässiga datum i januari/februari och fick träff direkt så omöjligt är det inte, men man får vara lite flexibel med routingen. Skandinavien-Wien får man lägga på på telefon tyvärr.

Kanske klurigare till andra asiatiska resmål men det var ju lite ospecificerat var i Asien ni vill åka.. :)
 

Attachments

  • 12748D10-AB39-4A66-981F-85D4EB9723CD.png
    12748D10-AB39-4A66-981F-85D4EB9723CD.png
    678,6 KB · Visningar: 158
  • 89B9FEB3-8B62-43F9-9289-EC75F4248134.png
    89B9FEB3-8B62-43F9-9289-EC75F4248134.png
    268,1 KB · Visningar: 166
Last edited:

HenrikAI

Medlem
Nu läste jag lite noggrannare. Du vill ha två awardbiljetter bara.. då kanske Malaysia är ett alternativ? Har inte orkat kolla andra datum men hittade jag dessa på 10 minuter borde det finnas fler.

(Skandinavien-Wien kan ni lägga till om ni ringer och bokar, jag har dock inte kollat tillgången till Plus där.)
 

Attachments

  • 2E48089C-4B34-48C2-8A7F-72EC90847049.png
    2E48089C-4B34-48C2-8A7F-72EC90847049.png
    881 KB · Visningar: 147
  • 44BFF509-BB33-41B3-B1CE-8E43800E36AE.png
    44BFF509-BB33-41B3-B1CE-8E43800E36AE.png
    302,3 KB · Visningar: 149
Var i Asien vill ni? Kikade på SAS och sökte 3 personer Wien-Tokyo två slumpmässiga datum i januari/februari och fick träff direkt (tog inte ens två minuter inkl att knappa in adressen i telefonen) så omöjligt är det inte, men man får vara lite flexibel med routingen.

Kanske klurigare till andra asiatiska resmål men det var ju lite ospecificerat var i Asien ni vill åka.. :)
Hallå igen. Okej hur mycket mer flexibla behöver vi vara än 6 veckor på utresan? :) Behöver man säga att man ska åka nån gång under 2024 bara?
Vi skall till Thailand, men förstår att vi inte kommer dit på själva sträckningen på bonusresan så Singapore eller Kuala Lumpur verkar det mest rimliga då?? Så säg att vi vill vara max en 4 timmars flight från Bangkok helst.
 
Toppen