Senaste nytt

Snudd på omöjligt att boka Bonusresa till Asien?

Var har du letat själv någonstans? Verkar ju som att folk hittar resor utan problem på bara några minuter. Det har kommit förslag till Tokyo, Bali och Kuala Lumpur.
Jag har letat hos Star Alliance, Både på internet och per telefon samt med Chatflight. Det vore ju toppen om folk kom med tips vart dom hittar sina resor, istället för att säga att det bara är jag som inte hittar resor? :) Tokyo är ju inte ett alternativ, Kuala Lumpor finns bara dit men ej någon hemresa i Business. Något annat förslag har jag inte sett. Och Bali va vi på förra året så är tyvärr inte heller ett alternativ nästa vinter. Utan Thailand är slut destinationen där vi ska möta upp några vänner och vi hyrt ett stort hus som jag skrivit innan. Sen kan vi ta en omväg dit men att flyga via Tokyo eller Bali är ju inte rimligt. Vill helst slippa en 40 timmars flight också. Men det bästa alternativet verkar ju vara via Addis med en 17 timmars layover :(
 

Rickard_O

Medlem
Jag har letat hos Star Alliance, Både på internet och per telefon samt med Chatflight. Det vore ju toppen om folk kom med tips vart dom hittar sina resor, istället för att säga att det bara är jag som inte hittar resor? :) Tokyo är ju inte ett alternativ, Kuala Lumpor finns bara dit men ej någon hemresa i Business. Något annat förslag har jag inte sett. Och Bali va vi på förra året så är tyvärr inte heller ett alternativ nästa vinter. Utan Thailand är slut destinationen där vi ska möta upp några vänner och vi hyrt ett stort hus som jag skrivit innan. Sen kan vi ta en omväg dit men att flyga via Tokyo eller Bali är ju inte rimligt. Vill helst slippa en 40 timmars flight också. Men det bästa alternativet verkar ju vara via Addis med en 17 timmars layover :(
Gratis variant använd https://awardhacks.se/Home/starresult
Sök ben för ben.

För en liten peng använd https://awardfares.com/
 

palmen

Moderator
Jag skulle föreslå att du skapar en ny tråd och använder denna mall för att vi ska kunna hjälpa dig.

Att det inte finns biljetter till Asien stämmer ju inte, men det som föreslagits har inte passat dig.

Personligen använder jag nästan uteslutande cowtools för att leta biljetter och kontrollerar sedan på sas Star Alliance sida om de finns. Jag hittade hur mycket som helst när jag sökte för mars 2024, även till Bangkok.
Då du redan är över 1 månad sen på att hitta biljetter i jan/feb 2024 som är absoluta högsäsong så har nog tyvärr det mesta redan bokats upp tyvärr.
 
Jag har letat hos Star Alliance, Både på internet och per telefon samt med Chatflight. Det vore ju toppen om folk kom med tips vart dom hittar sina resor, istället för att säga att det bara är jag som inte hittar resor? :) Tokyo är ju inte ett alternativ, Kuala Lumpor finns bara dit men ej någon hemresa i Business. Något annat förslag har jag inte sett. Och Bali va vi på förra året så är tyvärr inte heller ett alternativ nästa vinter. Utan Thailand är slut destinationen där vi ska möta upp några vänner och vi hyrt ett stort hus som jag skrivit innan. Sen kan vi ta en omväg dit men att flyga via Tokyo eller Bali är ju inte rimligt. Vill helst slippa en 40 timmars flight också. Men det bästa alternativet verkar ju vara via Addis med en 17 timmars layover :(
Men då får du nog vara mer specifik i din rubrik. Du hävdade att det inte finns biljetter till Asien, och för mig är Tokyo väldigt mycket Asien…
 
Om vi tar de datumen jag tog som exempel skulle jag ringa in till SAS och säga att jag vill boka 2 personer Arlanda-Kuala Lumpur i business, och sedan skulle jag ge agenten dessa flighter. Allt på samma bokning, allt i business.

Utresa 19 januari:

ARN-VIE 06:35-08:50 Austrian OS318
VIE-IST 10:00-14:15 Turkish TK1884
IST-KUL 17:00-08:10 Turkish TK062

Hemresa 3 februari:

KUL-IST 09:50-16:20 Turkish TK063
IST-FRA 19:00-20:20 Lufthansa LH1299
FRA-ARN 21:30-23:35 Lufthansa LH808

Jag har bara använt SAS egna sökmotor för Star Alliance-resor, det räcker. Har dock fått dela upp sökningarna där lite, ARN-VIE är en sökning, VIE-KUL en annan.

Skulle det mot all förmodan krångla med att börja med ARN-VIE och sedan lägga på VIE-IST-KUL så be om en open jaw VIE-KUL/KUL-ARN och lägg på ARN-VIE senare. Blir på samma bokning ändå.

Jag har letat hos Star Alliance, Både på internet och per telefon samt med Chatflight. Det vore ju toppen om folk kom med tips vart dom hittar sina resor, istället för att säga att det bara är jag som inte hittar resor? :) Tokyo är ju inte ett alternativ, Kuala Lumpor finns bara dit men ej någon hemresa i Business. Något annat förslag har jag inte sett. Och Bali va vi på förra året så är tyvärr inte heller ett alternativ nästa vinter. Utan Thailand är slut destinationen där vi ska möta upp några vänner och vi hyrt ett stort hus som jag skrivit innan. Sen kan vi ta en omväg dit men att flyga via Tokyo eller Bali är ju inte rimligt. Vill helst slippa en 40 timmars flight också. Men det bästa alternativet verkar ju vara via Addis med en 17 timmars layover :(
Här fick du dessutom flighter serverade på ett silverfat!
 
Toppen