Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Sök Forbes och SAS Haneda.
Skandinavien har fått 1 slotvpå Haneda vilket borde betyda SAS enligt artikeln då Norwegian ej lyckats säkra avtal att flyga över Ryssland.

Har vi tur får vi CPH-HND samt ARN-NRT.
Vore ju magiskt bra!

Känns som vi väntat i evigheter på det här. Vore väldigt trevligt om det kom någon officiell bekräftelse.

Sök Forbes och SAS Haneda.
Skandinavien har fått 1 slotvpå Haneda vilket borde betyda SAS enligt artikeln då Norwegian ej lyckats säkra avtal att flyga över Ryssland.

Har vi tur får vi CPH-HND samt ARN-NRT.
Vore ju magiskt bra!
Eller Köpenhamn-Narita och Köpenhamn-Haneda, SAS vill ju inte ha långlinjer i Sverige. Det kanske mättar marknaden för mycket dock. Japaner gillar väl fortfarande Sverige och med den svagare kronan blir det fler incitament att åka hit.

Eller Köpenhamn-Narita och Köpenhamn-Haneda, SAS vill ju inte ha långlinjer i Sverige. Det kanske mättar marknaden för mycket dock. Japaner gillar väl fortfarande Sverige och med den svagare kronan blir det fler incitament att åka hit.

Sloten är antagligen inte låst till en destination. En variant vore ju att alternera den ena rutten mellan cph, arn och osl. Lite som man idag flyger den till BGO ibland fast i större skala.

Nej jag tror inte det händer. Men det vore intressant.

Spontant tror jag mer på att vi får ana till Stockholm av just den anledningen. Med tanke på att ana och sas båda är star alliance så borde de ju inte förlägga sina linjer till samma..

Förstår cph men förklara för en okunnig - varför skulle man vilka flyga på Oslo hellre än Stockholm? Finns det nån ”flygteknisk” eller rutt-strategisk anledning? Kulturella och ekonomiska aspekter kan jag spekulera i själv.

Förstår cph men förklara för en okunnig - varför skulle man vilka flyga på Oslo hellre än Stockholm? Finns det nån ”flygteknisk” eller rutt-strategisk anledning? Kulturella och ekonomiska aspekter kan jag spekulera i själv.
Nej det tror jag inte. Oslo är ju till och med aningen längre.

Rutt strategiskt skulle vara den av dem du har flest connections med en allians partner hos. Och det är nog även efter bortplockade linjer Arlanda.

Det är ju ifall ANA ser t ex bra fraktmöjligheter (Norsk fisk) eller att turismen föredrar lugna Norge framför gängkrigens Sverige som det ibland framställs i utrikisk media.

Tittade på SAS instagramstories där de har quiz om uteslutande aktiva destinationer de flyger till. Dock stack en fråga ut.. foliehatt på? :rolleyes:
1BCD1E8A-7BBC-4E7E-B6D5-DD7E20139C34.png

Toppen