Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Jag har missar totalt att SAS har flugit på Toronto, när var det?

Jag vill minnas att det var exakt så - men har förstås ingen aning om när det var... Tidigt 90-tal?
Tyvärr är alla mina SAS-tidtabeller slängda, efter en flytt för några år sen. Jag har ett svagt minne av att den där turen som SAS utförde, och som fortsatte till ARN också gick att boka lokalt, och den fick nytt flightnummer med en tillagd 1:a före det ordinarie 9xx-numret.
Det var helt klart Boeing 767 - så inte före 1989...
Tack @KalleSus
Jag har legat sömlös över detta mysterium, har fått det bekräftat att det var under en kortperiod 1993 som SAS flög på Toronto.
Jag hade kunnat ta gift på att så inte var fallet, tur jag inte han att ta det för då hade jag inte vetat att jag hade fel!
 
Angående Tokyo. Jeg kigger på SK fare til Tokyo til summer. Nu ser jeg at routing STO-TYO er tilladt.
Routing på CPH-TYO fare tillader ligeledes CPH-CPH/STO-TYO

PUBLISHED RTG STO-TYO/SK3200/TAR-EURG EF-14MAY19 DIS-INDEF

/BETWEEN AREAS 2 AND 3 VIA SIBERIA WITH NONSTOP BETWEEN EUROPE
AND JAPAN OR KOREA/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-CPH/STO-TYO
2. STO-TYO

Hvis man åbner ARN-TYO er mit bud, at CPH bliver flyttet til HND, og en ny rute mellem ARN og NRT åbner...
 
Ja det har ju SAS sagt tidigare, att de ansökt om slot på Haneda för Kastrupslinjen, och om det blir av eventuellt öppna Narita från Arlanda.

Är det inte så att för att få flyga på Haneda måste bolaget även trafikera Narita? Förvisso kan de såklart trafikera både Narita och Haneda från Köpenhamn, men på något vis borde det väl vara bättre att sprida ut avgångsorterna?
 
Toppen