Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

behöva fler än en handfull A321LR. Och det är kanske inga problem. Dessa maskiner går väl att använda på kortare sträckor också utan direkt ökade kostnader, eller?

Jag antar att det t.ex. på vissa avgångar på ARN-CPH eller liknande sträckor skulle vara meningsfullt med den något högre kapaciteten. Frågan är ju dock hur kabininredningen kommer att se ut på dessa. Jag antar att det åtminstone är många här som hoppas att det kommer att finnas någon form av riktig businesskabin på dem för att göra det mer attraktivt när de kör de längre sträckorna och det gör ju att den totala kapaciteten kanske inte blir så väldigt mycket högre än på en A320. (Skulle ju dock öka mervärdet av Plus inom Europa en hel del om man visste att det fanns en viss chans att få riktiga business-stolar...)
 
Någon som vet vad följande kommentar syftar på? Finns det flera härliga ruttkartor att spekulera kring? :)

"Godt de stadig tænker på a350-900ulr"
Kommentaren syftar inte på något.

upload_2018-5-25_11-39-2.png


Utgår här från att @Agö kopierat listan exakt som den presenterats i originalet.
Det kan du utgå ifrån.
 
Läste lite mer om presentationen SAS gjorde i veckan: https: //finalcall.travel/da/flere-langruter-fra-sas-i-fremtiden/

hoppas de nyttjar optionerna på A350 så beställningen totalt landar på 14 A350.
 
Har inte premium, men någon som vet vilken stad till Kanada de funderar på?

SAS-chefen om nya planen: ”Spännande möjligheter” | SvD

Ett uppenbart alternativ för SAS vore att börja flyga direkt från Stockholm eller Köpenhamn till Indien. Det är en snabbt växande marknad för både turister och företag.

– Vi tittar även västerut och där finns det en rad intressanta destinationer. Det gäller bland annat Montreal och Toronto, säger Rickard Gustafson.

Om de linjerna i så fall ska gå från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo är inte klart. Däremot verkar Stockholm har goda möjligheter att få en direktförbindelse till Tokyo, fast då med ett riktigt stort plan.
 
Ett uppenbart alternativ för SAS vore att börja flyga direkt från Stockholm eller Köpenhamn till Indien. Det är en snabbt växande marknad för både turister och företag.

– Vi tittar även västerut och där finns det en rad intressanta destinationer. Det gäller bland annat Montreal och Toronto, säger Rickard Gustafson.

Om de linjerna i så fall ska gå från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo är inte klart. Däremot verkar Stockholm har goda möjligheter att få en direktförbindelse till Tokyo, fast då med ett riktigt stort plan.
Men tanke på att Air Canada flyger till från Toronto till CPH så är det nog OSL eller ARN som ligger bäst till.
Men Montreal är nog rätt öppen från alla städer (ARN,CPH och OSL) den ligger väl inte förlångt borta för en 321LR?
 
Jag är övertygad om att Toronto skulle hålla för större kärra än A321.
Mycket frakt och god efterfrågan från passagerare.
 
Toppen