Agö
Medlem
Vad beror det på tror du?Faktum kvarstår att Taiwan är tunt servad med direktflyg till/från Europa, framför allt utifrån ett Star Alliance perspektiv.
Vad beror det på tror du?Faktum kvarstår att Taiwan är tunt servad med direktflyg till/från Europa, framför allt utifrån ett Star Alliance perspektiv.
För oneworld är det ännu värre.Faktum kvarstår att Taiwan är tunt servad med direktflyg till/från Europa, framför allt utifrån ett Star Alliance perspektiv.
Vad beror det på tror du?
Der är inte nödvändigt längre.Så om SAS skulle få för sig att flyga till Taipei så måste de regga ett externt bolag med anledning utav Kinas krav?
Döper de bolaget till Scandinasian då och behåller allt annat och livery etc?
Bortser du nu från China Airlines och EVA Air?
China Airlines flyger till Amsterdam, Frankfurt, London Gatwick (december 2017) och Rom.
EVA Air flyger till Amsterdam, London Heathrow och Paris.
Turkish flyger ju också till Taiwan.
Sju av de tio största flygplatserna i Europa är alltså täckta.
Seoul har definitivt mycket frakt, det gäller ju dock att SAS kan knyta fraktavtal med några leverantörer/producenter. Korean Air flyger som sagt redan en fraktversion av B747 till skandinavien någon gång i veckan.Finns det någon som har koll på fraktvolymerna till de platser som nämns i tråden så skulle det tillföra en hel del....tror att det är en väldigt väsentlig del i kalkylen.
Det bör egentligen vara egen tråd då det inte handlar om SAS nya longhaul linjer men det finns viktig aspekt när det gäller Norwegian.Sedan denna tråd startades har det spekulerats i diverse destinationer. Flertalet av dessa har startats av både SAS exempelvis Hong Kong och Los Angeles men även vissa har/kommer att startas av andra bolag såsom Singapore och New Delhi för att bara nämna några. Det vore intressant att höra vad ni tror chanserna är att något annat bolag hinner före SAS angåede de mest frekvent förekommande destinationerna (tänker främst ifrån Stockholm) i denna tråd typ Tokyo, Shanghai, Seoul och Toronto. Alla dessa är hubbar för Star Alliance bolag vilket underlättar för den inte helt obetydliga transfertrafiken. Norwegian tycks vara sugna på de tre förstnämnda baserat på denna artikel Norwegians vd om flygskatt & Ryssland | Allt om Resor när de får tillstånd att flyga över Ryssland, men tror ni det kan finnas en chans att typ ANA, Air China, Asiana eller Air Canada skulle kunna vara mer beängna att satsa på en route till och från Stockholm än vad SAS är?