AndersPersson
Medlem
Ja det ska gälla alla vad jag har förstått.Gäller det även för Frankfurtbaserade A330?
Ja det ska gälla alla vad jag har förstått.Gäller det även för Frankfurtbaserade A330?
OK, det visste jag inte. Intressant.Ja det ska gälla alla vad jag har förstått.
Sen tror jag det blir tight med en kärra, det behövs nog två för en sådan rotation.
En slinga Stockholm-Seoul-Stockholm-Toronto-Stockholm tar dock knappt 45 timmar (flygtid Toronto 8:30), så att köra två maskiner där skulle vara en lösning.
Att schedulera tat på två timmar är risky.När jag räknar så får jag flygtiden med A330 Arlanda - Seoul till 9:45h. Om man gör turn-around på 2 timmar så klarar man det på en maskin med minsta möjliga marginal.
En slinga Stockholm-Seoul-Stockholm-Toronto-Stockholm tar dock knappt 45 timmar (flygtid Toronto 8:30), så att köra två maskiner där skulle vara en lösning.
Att schedulera tat på två timmar är risky.
Man blir väldigt svag för förseningar.
Man behöver nog minst 2,5 h på hemmabas.
Exakt, att bara köra Seoul från Stockholm kommer inte att funka i längden, man måste slinga med en annan destination.
Antingen öppna Toronto som lämplig motpart, eller så får man slinga mot New York eller Chicago, vilket skulle innebära att man stänger Los Angeles (knappast troligt) eller Hong Kong (mycket tveksamt).