Tror inte på det. För nära Hong Kong samt det finns en anledning att Lufthansa la ner den linjen.Gissningsvis blir Guangzhou en av dem.
Tror inte på det. För nära Hong Kong samt det finns en anledning att Lufthansa la ner den linjen.Gissningsvis blir Guangzhou en av dem.
Du skulle ha bokat som en genomgående biljett från Stockholm.Åkte till slut direktlinjen HKG-PUS med KA (finns även KE), men den är hutlöst prissatt så fick boka med Avios!
Precis. För Air France och KLM fungerar ju för att de har Skyteam partner, China Southern som har hubb där. Men inte bra för Star Alliance.Tror inte på det. För nära Hong Kong samt det finns en anledning att Lufthansa la ner den linjen.
Ja, det hade varit perfekt om jag kommit från Stockholm! [Även om det är en omväg jämfört med via Seoul eller Peking]Du skulle ha bokat som en genomgående biljett från Stockholm.
Stockholm-Busan T/R med Cathay Pacific&Dragonair kostar från ca 4.250 SEK inkl. skatter i Economy class.
Har inte LH kvar sin linje MUC-ICN-PUS? Jag har flugit den många gånger. Tyckte det var bästa anslutningen från Europa efter att SAS la ner ARN-PEK.Hade behov av att ta mig dit i December, och det är verkligen ett gissel varifrån du än åker... Nästan inga direktflyg utan allt hamnar via Mainland China (som ju inte är särskilt kul med IRROPS etc.) eller via Seoul med Asiana eller Korean. Till Japan finns det bra anslutningar också.
Åkte till slut direktlinjen HKG-PUS med KA (finns även KE), men den är hutlöst prissatt så fick boka med Avios!
Jag skulle tro att om man satsar på frakt är Busan bättre än Seoul - dels för att det inte finns något direktflyg till Europa, och dels för att det är en större hamn. Dessutom trevligare närhet till landsbygden om man inte vill in i myllret i Seoul.
Dock känns det som en högoddsare
De slutade att flyga till Busan i 2014.Har inte LH kvar sin linje MUC-ICN-PUS? Jag har flugit den många gånger. Tyckte det var bästa anslutningen från Europa efter att SAS la ner ARN-PEK.
HKG-PUS är ju ett alternativ nu när SAS kör ARN - HKG men det blir lång väntan i Hongkong på en av Asiens värre red-eye flighter.![]()
Nej de slutade flyga dit 2014.Har inte LH kvar sin linje MUC-ICN-PUS? Jag har flugit den många gånger. Tyckte det var bästa anslutningen från Europa efter att SAS la ner ARN-PEK.
HKG-PUS är ju ett alternativ nu när SAS kör ARN - HKG men det blir lång väntan i Hongkong på en av Asiens värre red-eye flighter.![]()
Jahaja. Läget förändras helt enkelt. Nu när jag tänker efter har jag inte varit där sedan 2012.Nej de slutade flyga dit 2014.