Senaste nytt

SMS från hotell efter ändå rätt bra omdöme

sweflyer

Medlem
Jag bokade ett mindre hotell via Booking. Hade ett dubbelrum för eget bruk. Jag lämnade en rätt bra review med 7 av 10 (vilket jag tycker är rätt bra och enligt Booking är "good"). Som negativt skrev jag att faktumet att badrummet inte hade en dörr hade gjort det lite märkligt om jag delat rummet med någon.

Efter bara några minuter får jag ett SMS på mobilen (alltså inte meddelande via Booking) där ägaren säger att min kommentar är "stupid" och beskyller mig för "wickedness".
SMS Hotel.PNG

Det är möjligt att de bara bokar in soloresenärer i rummet som de skriver, men det jag bokat var ju ett dubbelrum för eget bruk.

Några tips om vad man bör göra här? Jag har aldrig varit med om att bli kontaktad per SMS på detta sätt

Jag bokade ett mindre hotell via Booking. Hade ett dubbelrum för eget bruk. Jag lämnade en rätt bra review med 7 av 10 (vilket jag tycker är rätt bra och enligt Booking är "good"). Som negativt skrev jag att faktumet att badrummet inte hade en dörr hade gjort det lite märkligt om jag delat rummet med någon.

Efter bara några minuter får jag ett SMS på mobilen (alltså inte meddelande via Booking) där ägaren säger att min kommentar är "stupid" och beskyller mig för "wickedness".
Visa bifogad bild 155916

Det är möjligt att de bara bokar in soloresenärer i rummet som de skriver, men det jag bokat var ju ett dubbelrum för eget bruk.

Några tips om vad man bör göra här? Jag har aldrig varit med om att bli kontaktad per SMS på detta sätt
Nu vet jag inte var i världen detta är, men vad som är bra eller inte på en 10-gradig skala skiljer sig rätt mycket i USA och Sverige. Allt under 8 ses ofta som underkänt i USA tex, medan 5-7 ses som ok i Sverige.

Visa bifogad bild 155916

Baserat på det sms'et så skulle jag inte boka där om jag visste på förhand detta även om de har en hög rating vilket visar att vissa är väldigt fake i sin service och bemötande. De hade kunnat svara på så många bättre sätt.

Är det Fawlty Towers, kanske ;)

Om detta rör ett hotell knutet till en av de stora kedjorna skulle jag nog forwarda det svaret till deras kundtjänst och be dem fundera på hur deras hotell hanterar kunderna

Nu vet jag inte var i världen detta är, men vad som är bra eller inte på en 10-gradig skala skiljer sig rätt mycket i USA och Sverige. Allt under 8 ses ofta som underkänt i USA tex, medan 5-7 ses som ok i Sverige.

Just det där visar ju på den otroliga dumheten med dessa skalor. Har för övrigt svårt att se en amerikan svara på det sättet. Låter mest som en kolerisk manager från ett icke engelskspråkigt land.

Visar ju svårigheten med hur man skall tolka betygen, jag bokar alltid med booking.com och har 8,0 som miniminivå. Sen har jag även vanan att läsa själva kommentarerna och se vad som står mellan raderna.

Men jag skulle undvika det här hotellet oavsett betyg när sådana SMS skickas ut

Toppen