Senaste nytt

Slut med Goodie bag för Diamond och fysiska Eurobonuskort för alla

Det är ju dock inte sas som sticker ut med att det är enkelt utan snarare Lufthansa som sticker ut med are det är svårt. Att nå guld alltså. Tänk på tex Turkish och Aegan som är betydligt enklare.

Jag hade trott att den logiska vägen fram där vore den berömda högre nivån hos star Alliance och att därefter Lufthansa senator matchar direkt mot den högre och frequent Travellers mot den lägre. Och att ett antal globala förmåner skulle försvinna från gold i samband med det. Men det verkar ju inte bli någon högre nivå...

Det som sticker ut med eurobonus är väl hur stor andel av statusen man kan få via kreditkort. Är det nogot annat program där man kan få så stor andel?

United ger motsvarande guldförmåner när man reser med dem om man har kreditkort för $525, utan att behöva ha gjort en enda flight.
American $450.
Delta $550.
Men ger det star gold (motsvarande) eller bara på det egna bolaget? I Uniteds fall är det väl bara på United?

United Gold är StarAlliance Gold men get inte access till United Club domestic som andra Star Alliance Gold gör.
Ja, men det är inte United gold du får med kredit korten. Däremot får du United club membership som get dig just domestic lounge. Men det är vad jag vet inget star gold.

Jag skrev "motsvarande guldförmåne rnär man reser med dem", dvs lounge och fast track när man flyger med enbart det bolaget.

Toppen