Amazon.com : Swedish Farmer Cheese (Hushallsost) Whole Wheel : Gourmet Food : Grocery & Gourmet Food fick åtminstone jag upp vid en snabb sökning. Finns för leverans åtminstone i Chicago som jag råkade ha inställt. Men jag har inte kollat i detalj.Amazon kunde bara leverera Leksands knäcke. Så nu har vi resten kvar.![]()
Ja, exakt så.
@Brandten, frågade en kompis, som tipsade om denna hemsidan: Willy's Products Scandinavian Food Store
@sembl sitter säkert med något tips också![]()
Amazon.com : Swedish Farmer Cheese (Hushallsost) Whole Wheel : Gourmet Food : Grocery & Gourmet Food fick åtminstone jag upp vid en snabb sökning. Finns för leverans åtminstone i Chicago som jag råkade ha inställt. Men jag har inte kollat i detalj.
Att det fanns så mycket Svenska varor att köpa, ingen risk att flytta till USA kommer inre sakna min ICA butik, det finns till och med Svenska disktrasor att köpa i USA.
Ost är inget problem. Köttbullar är ett problem.
Försökte få med mig en stor frusen falukorv till några kompisar vid tillfälle. Tullen på Newark hävdade att det var kött. Jag argumenterade för att det inte var kött "på riktigt". Slutade ganska snabbt med att jag fick välja mellan att lämna korven, eller lämna korven OCH följa med in i ett annat rum. Jag lämnade korven.
För ca 20 år sedan markerade en beagle på min axelremsväska när jag stod i Miami och väntade på mitt incheckade bagage. Påverkad av Miami Vice blev jag lite bekymrad över att det var en narkotikahund som fått kortslutning i nosen och att Don Johnson & co skulle komma rusande med dragna puffror."Sniffer hundarna" är fenomenala. Ett kvarglömt äpple sniffade du upp för väldigt många år sedan som också är big no no i deras ögon, men dotterns ostmackor har varit godkända (med ifylld lapp).