Senaste nytt

SKARPT LÄGE - Nekad ombordstigning - fast i Krabi

JacobGBG

Medlem
Mest otippade nya huvudvärk idag.... Jag kan inte hitta möjligheten att cancellera thai biljetten online!

Jag undrar om jag fått hjärnsmälta men det finns ingen cancel knapp under manage my booking på deras site. Det här börjar bli löjligt... Sitter på telefon med dom nu.
 
Mest otippade nya huvudvärk idag.... Jag kan inte hitta möjligheten att cancellera thai biljetten online!

Jag undrar om jag fått hjärnsmälta men det finns ingen cancel knapp under manage my booking på deras site. Det här börjar bli löjligt... Sitter på telefon med dom nu.
"You can cancel the booking online by clicking on your booking number in an email confirmation and follow our cancellation procedure. Please note that the cancellation fees may be applied according to the cancel date. Please recheck the policies while you make the booking or in your reservation." https://www.thaiairways.com/en/help/faqs/index.page

Aldrig behövt testa dock, men kikat om det finns någon länk i mailet?
 

JacobGBG

Medlem
Såg också den, går inte att hitta något i bekräftelsen mailet. Loungen hjälpte mig att cancellera men hänvisade mig till en mail adress för refund. Vilket låter skumt då det var full flex. Får detta charmiga svar när jag målade
Screenshot_20230111-110024.png


Får snacka med thai desk på Changi. Verkar inte finnas något på HKT.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Sitter på SQ flyget nu i väntan på push back... Känslan alltså! De gav mig tillochmed första rad i ekonomi (massa benutrymme).

Ser att premium eco all-else-fails bokningen med SQ/LH raka vägen till GOT hem ej heller kan bokas av online. Är det loungen eller service desk på Changi som bäst kan fixa det?
 

Davvelavve

Medlem
Låter riktigt stressigt. Verkar ju lösa sig nu i alla fall!
Kommer ihåg när jag skulle åka hem från BKK för ett år sedan och thai agenten konsultera i en timma för att sedan neka mig incheckning. Krävde att jag skulle ha negativt c-19 test för att resa genom Schweiz, men Japan som var tokstängt gick bra. :D
 

JacobGBG

Medlem
Sista posten nu innan vi lättar till Changi. Är skyldig forumet en stor slutkläm på denna soppa som får komma någon gång nästa vecka när jag tagit igen alla förlorad sömn de senaste tre dagarna. Men vill redan nu rikta ett stort tack till alla som kommit med råd, hjälp och påhejanden dessa dagar. Det har varit riktigt terapeutiskt. Återigen starkt bevis på vilken fantastisk resurs och gemenskap detta forum är!

Nu ska jag njuta på Changi!
 
Toppen