När jag bott utomlands längre perioder så har jag saknat säsongsbundna bakverk; semlor, pepparkakor, lussekatter etc. Har löst det genom att baka själv, vilket kan vara ett äventyr i sig då det är få länder som folk bakar själv. Jäst går att köpa direkt på bagerier och ugn får man se om någon bekant har.Undra om jag är den enda som inte saknar svensk mat här på forumet när jag är borta längre perioder. Oftast kan man hitta andra kök och behöver inte bara äta lokal mat. Vad är svenskt ? Gevalia + fläskfile med bea på planka ? Pytt i panna finns tex i otal många varianter på lokal nivå i olika länder.
Skulle vara kul att veta vad det är folk saknar mest när man är ute och reser gällande mat. Jag brukar alltid ha med mig Lakrisal om det nu får räknas till mat.
När jag bott utomlands längre perioder så har jag saknat säsongsbundna bakverk
FIKA är det samma kedja som finns New York? På Kanarieöarna finns det flera Norska fik, även i Thailand runt Pattaya finns det Norska restauranger finns säkert på flera ställen.
Nej, det är inte samma FIKA. Mer info om den i Korea finns här: FIKA |SWEDISH COFFEE BREAK By BOOKBINDERS DESIGN| Passa på och ta en 셈라 när du ändå är där. Eller varför inte en 앱솔루트 스웨디쉬
Undra om jag är den enda som inte saknar svensk mat här på forumet när jag är borta längre perioder. Oftast kan man hitta andra kök och behöver inte bara äta lokal mat. Vad är svenskt ? Gevalia + fläskfile med bea på planka ? Pytt i panna finns tex i otal många varianter på lokal nivå i olika länder.
Skulle vara kul att veta vad det är folk saknar mest när man är ute och reser gällande mat. Jag brukar alltid ha med mig Lakrisal om det nu får räknas till mat.
Lakrisal och Salt & Blandat är alltid med på längre resor och det räknas som mat.