Senaste nytt

Ska SAS reducera till Boston och Miami?

Varken fått SMS eller mail om att de ändrade mitt flyg till MIA från fredagen till lördagen utan såg det när jag loggade in på min sida precis... :mad:
Dessutom ändrade de hemresan från söndag till lördag, dvs vändande kärra. Visst att det var en MR men hade tänkt att få ett par dagar i Miami också!
Verkar som fler fått ändringar i sina bokningar just nu och en del har fått SMS om det, kan vara så att de sitter och petar i det här just nu och att allt inte är klart ännu. En av mina bokningar håller de på och fipplar med där jag nu har hemresa 1 dag innan avresa så det blir intressant :)

Fick email om ändringen, men inget sms. Vi blev bokade till MIA en dag senare, och det var inget problem att ringa in och få bokningen till dagen innan istället.

Möjligtvis?
Det stod i mitt email att de antog att man godkänt ändringarna om de inte hört något inom 10 dagar, så ring och testa.

Om de gjort såna här kraftiga ändringar kan man avboka och få tillbaka pengarna trots att det är vanlig GO?

Möjligtvis?
Det stod i mitt email att de antog att man godkänt ändringarna om de inte hört något inom 10 dagar, så ring och testa.

Ja, definitivt om det är inom 10 dagar från du fått meddelandet, det gäller också om det så bara är 10 minuter de ändrat en flight.

Vet dock inte när ändringen gjordes då jag inte fått vare sig mail eller sms. På SAS-appen som var uppdaterad 6/6 var det den gamla bokningen. Får slå guldsupporten en signal imorrn tror jag!

Märkligt att så många verkar stå utan information, SAS brukar vara bra att meddela ändringar, jag fick en liten ändring i samband med en resa i höst och har även fått tidigare. Naturligtvis inte bra om de missar sådant!

Fick min Miamiresa ombokad nu, med utresa en dag tidigare. Eftersom det är en MR så kanske det inte passar så bra.

Ja, det lustiga är att när de ändrade min anslutning CPH-GOT för resan hem från SFO senare i höst med 20 min så fick jag sms om det. Enda påverkan det gör är det blir lite tajtare med byte i CPH. Men då fick man meddelande minsann... ;)

Toppen