När informerar SAS sina resenärer kring detta? Jag ska åka precis över bytet, med den gamla maskinen (uppenbarligen) dit och den nya hem - vilket inte var riktigt planerat när jag bokade. Man vill ju välja plats...
Edit: Går man in och tittar på bokningen så står det nu operated by SAS istället för Privatair som det gör på utresan. Platsen är fortfarande 1A för mig så antar att de tänker de inte behöver säga något. Men då ska det tas mycket bilder på utresan, lär ju bli sista gången man ser den kärran på ett tag.
Sas meddelar inte sina kunder om att man byter flygplan. Mig veterligen gör inga bolag det. Skulle Cathay göra det intra Asien skulle du få 5 mail om dagen med att de bytt flygplan (liten överdrift) på din flight.När informerar SAS sina resenärer kring detta? Jag ska åka precis över bytet, med den gamla maskinen (uppenbarligen) dit och den nya hem - vilket inte var riktigt planerat när jag bokade. Man vill ju välja plats...
Edit: Går man in och tittar på bokningen så står det nu operated by SAS istället för Privatair som det gör på utresan. Platsen är fortfarande 1A för mig så antar att de tänker de inte behöver säga något. Men då ska det tas mycket bilder på utresan, lär ju bli sista gången man ser den kärran på ett tag.
SAS lär ha cargo till alla sina longhaul destinationer.Har dem cargo till Miami eller vad? Vem flyger dit på sommaren?
Sas meddelar inte sina kunder om att man byter flygplan. Mig veterligen gör inga bolag det. Skulle Cathay göra det intra Asien skulle du få 5 mail om dagen med att de bytt flygplan (liten överdrift) på din flight.
Från Stockholm tar man bort 1 dag till Los Angeles så det blir 6 dagar i veckan, den 7e dagen öppnar man för ARN-MIA vilket totalt ger 5 avgångar till Miami i veckan och 3 till Boston. När det kommer nya plan till SAS lär det nog öppnas upp mer frekvent tror jag.
On tiderna ändras får jag alltid meddelande från sas, aldrig info om planbyte vilket gör att man ibland hamnar på rader man inte önskar om man inte tittar upp detta innan vilket jag har som vana att göra för att vara säker på att inget ändrats.DEt har du iofs rätt i. Men det är ju ett ganska signifikant byte den här gången - men jag får njuta lite extra över att åka 737:an en sista gång till Boston och vara glad att det finsn en bra förbindelse helt enkelt. Jag har fått SMS några enstaka gånger vid flygplansbyte dock, men då är det när de har varit tvungna att typ reseata hela planet (från 3+3-seating till 2+2) eller restiden har förlängts (737 -> ATR) eller liknande.