Senaste nytt

Ska SAS reducera till Boston och Miami?

Berglund

Medlem
Skämtar SAS eller..
Förväntad kötid 110 minuter.
Först flyttar de datum sen kommer man inte fram
Jag ringde för ca 90 minuter sedan. Blev nummer ett i kön - Jag Älskar Mitt Guldkort!

Ringde igår eftermiddag och kom fram efter 2 min. Älskar mitt Guldkort!
Jag ringde tidigare idag, kom fram efter en minut. Kanske knappade du in fel EB-nummer?
Det är i dessa lägen som det är guld värt att ha status hos SAS.
 

011430121

Medlem
Jag ringde vid 9 tiden i morse och fick rekord väntetid 8 minuter, men det dröjde över tio minuter, var på jobbet så det var bara att jobba på till de svarade.
 

bompa

Medlem
Kom fram - SAS är ju som RyanAir när de ställer in flyg.
Deras förslag var SAS plus till New York och Sen united till Miami - Flygtid 18 timmar.

Känns rätt oseriöst.
 

Berglund

Medlem
Om nu SAS har ställt in en flygning, så innebär ju ersättningsflyg någon form av tidsförskjutning, framåt eller bakåt. Det är ju fullständigt orimligt att förvänta sig exakt samma tider som för den flight som blivit inställd. Nog är 18 timmar en lång flygtid, absolut, men du kommer ju fram och jag upplever nog inte att det skulle vara direkt orimligt. Trots allt är atlantflygningen dryga 10 timmar i sig själv. Vill man inte åka, finns ju möjligheten att få pengarna tillbaka!
 

palmen

Moderator
Kom fram - SAS är ju som RyanAir när de ställer in flyg.
Deras förslag var SAS plus till New York och Sen united till Miami - Flygtid 18 timmar.

Känns rätt oseriöst.
Känns ändå som en relativt vettigt förslag. Du får i alla åka samma dag och inte 4 dagar senare som det brukar vara med lågpris-bolagen.
Du ska självklart kunna åka andra dagar om det passar bättre eller annan routing. Oavsett annan routing så kommer du troligtvis ha minst 15h resa till Miami. Det borde kunna gå att åka snabbare än 18h med SAS via USA och vidare med United/American.
Bästa förslag på hemresa vi fick var med 3h stopp i NY, hade blivit ca 15h resa för vår del.

Är du inte nöjd med SAS förslag så skulle jag försöka var aproaktiv och föreslå en egen rutt att åka som är rimlig. Om ni bokat plus så är det dock många bolag som inte har en premium economy ombord och då hamnar man i economy, kan vara värt att tänka på så av den anledningen är det bra att åka med SAS.
 

Crater

Medlem
Sas till NY och sedan till Miami är ju den bästa vägen förutom nonstop då, jag tror flygsträckan är nästan exakt lika lång.
Förstår inte vad som är oseriöst i det? Vad annars ska de erbjuda? Hade varit värre via Seattle eller nåt.
 

Kimmen00

Medlem
Sas till NY och sedan till Miami är ju den bästa vägen förutom nonstop då, jag tror flygsträckan är nästan exakt lika lång.
Förstår inte vad som är oseriöst i det? Vad annars ska de erbjuda? Hade varit värre via Seattle eller nåt.

Precis... Under åren 08-12 var jag i Florida typ 6-7 ggr om året och körde alltid arn-ewr-mia som snabbast alternativ.. Verkar snarare vettigt av SAS. Va ska de annars erbjuda samma dag? (de lär väl knappast erbjuda long haul med Lufthansa eller Swiss till Florida)
 
Toppen