Senaste nytt

Ska man börja göra sig av med sina EuroBonus poäng?

Palazzi

Medlem
Kanske är dags att SAS skaffar en A380 för oss BC:are.

Eller så köper vi en egen och bakar egna muffins? (högförräderi mot SAS alltså;) ). 3.5miljarder ska Airbus ha för den.

Det är bara för redaktionen att höja medlemsavgiften från 0kr till 1.65 miljoner kr... Kom igen...hur många skulle falla bort för en sådan marginell förändring? :p Det är ju ändå Businessclass.se det handlar om.....:cool:
 

jurgenb

Medlem
Jag har börjat, från att ha konsumerat i stort sett nada av mina EB poäng så brände jag häromveckan av 145000 på en F/C award ARN-SFO med totalt 7 legs.

Bara dryga 350000 kvar..
 

mry

Medlem
Det känns som billigare att chartra ett eget plan åt oss än att lyckas köpa awardplatser åt alla oss?
 

ulagun

Medlem
Ska det fortsätta så här så är det väl dax att starta en muffins tråd snart :D

Har för mig att jag läste en artikel för något år sedan att SAS skulle sälja Eurobonus.
Varumärket EB ska vara värt en rejäl slant.
Någon av er insatta som vet mer?

F.ö så är det väl med poäng som allt sparande "inte lägga alla ägg i samma korg".
Själv sparar jag EB så att det räcker till guldstatus samt inom Europaresor. Övrig på M&M
 

Homer

Medlem
Ska det fortsätta så här så är det väl dax att starta en muffins tråd snart :D

Har för mig att jag läste en artikel för något år sedan att SAS skulle sälja Eurobonus.
Varumärket EB ska vara värt en rejäl slant.
Någon av er insatta som vet mer?

F.ö så är det väl med poäng som allt sparande "inte lägga alla ägg i samma korg".
Själv sparar jag EB så att det räcker till guldstatus samt inom Europaresor. Övrig på M&M

Det var förre chefen Mats Jansson som ville börsnotera EB och sälja det som ett eget bolag
(det ligger fortfarande kvar här Börsnotering av SAS Eurobonus på Annat - Ej satt - Nyemissioner.se )

SAS VD anser att en försäljning av Eurobonus skulle ha en värdering på närmare 1 miljard kronor.
 
Toppen