(null)
De norra delarna av Sverige trafikeras ju bland annat av Malmö Aviation, Skyways och NextJet. Men visst skulle det saknas en hel del rutter om SAS slutade trafikera dem.
(null)
Huu, jag som börjar närma mig ½ miljon EB poäng, kanske dags att bjuda alla BC'are på kaffe och muffins.![]()
Drog lite på smilbanden när jag läste detta, och fånig som jag är kunde jag inte låta bli att räkna lite... En stackars muffins kostar 900 poäng (både med och utan kaffe) och det är just nu 2123 medlemmar på BC, alltså ca 1,9 miljoner poäng totalt. Om vi tar dina "nästan en halv miljon" och mina "lite mer än en halv miljon" poäng räcker det ungefär halvvägs.
Men sen gäller det förstås också att få upp alla medlemmarna i luften så att vi kan lägga vantarna på muffinsen ur vagnen. Den billigaste round-trip awarden ligger väl på 10k poäng, vilket innebär att det helt plötsligt krävs ca 23 miljoner poäng för hela "kalaset".
Om vi använder våra poäng och köper de 22 miljoner poäng som saknas kostar det €625.000, eller ca 5,6 MSEK. Om vi delar lika och betalar med SAS/AMEX-kortet får vi 560k extrapoäng vardera, alltså hyfsat nära vad vi gjorde av med från början. Vilken deal!
Kanske med speciellmodifierad Antonov 225?Det är nog värre att hitta ett plan som mäktar med 2123 muffinskäkande BC:are![]()
Tänk hur populär du kan bli ombord, Sakoz.
"Fri bar åt alla, jag bjuder!" på en sub-charter rutt som Stockholm-Malaga.
Kanske med speciellmodifierad Antonov 225?![]()
Om de siktar in sig på aktiva BC:are (de som skrivit något) så kan vi trycka in oss i en A380.... Men jag har iofs inte sett så många i SAS flotta![]()