Senaste nytt

Ska man börja göra sig av med sina EuroBonus poäng?

SAS genererade positivt kassaflöde för kvartal 1, samt har relativt ok kassa just nu... Konkurs är nog inte runt hörnet... Frågan är om det finns flera icke-kärnverksamhets tillgångar att avyttra?

Jag tror att det rent allmänt inte är bra att sitta och spara stora mängder FFP-poäng, oavsett bolag, men det är mer pga risken för "enhancements" än något annat...

Senaste bokslutet gav svagt positivt resultat rensat för engångsposter. Om man utgår ifrån att SAS börjar få slut på ruttna ägg a la Spanair i sin korg torde effekten av CoreSAS börja synas. Nu menar jag inte att de helt plötsligt skulle börja gå med vinst (att lyckas med det konststycket i flygbranschen är få förunnat), men katastrofresultaten från 2000-talet kan möjligtvis vara till ända.

Jag har bränt 110 k på sistone men inte för att jag tror att de går i kånken utan för att uppgradera till F och 2 awards i C intra europe för att bränna 2-4-1 Amex som höll på att gå ut.

Jag tror att det rent allmänt inte är bra att sitta och spara stora mängder FFP-poäng, oavsett bolag, men det är mer pga risken för "enhancements" än något annat...

Håller helt med, såvida man inte har ett specifikt mål med poängen, tex en långresa för flera personer i C/F.

Ett sunt konto ligger på 200,000 - 400,000 miles/poäng i mina ögon.

Jag låg på ca 250k men i år bränner jag friskt :D
Hoppas på att kunna bränna ytterligare 100K i LX F men väntar på O att öppnas...

Toppen