Senaste nytt

SJ Prio Svart och byte av avgång

Nu verkar det funka i appen igen! En försening gjorde att jag funderade att boka om. Väljer jag boka om på biljetten får jag upp att jag kan ändra gratis som prio svart! Priset visades som noll krona. Jag gjorde inte ombokningen i slutändan men såg lovande ut. Meddelandet i appen om att man måste kontakta lounge eller kundtjänst var också borta nu.
Skönt att dom är tillbaka nu men lite synd att man kan ej "omboka" igen efter byte avgång om man ångrar sig.

Har lärt mig den hårda vägen, iofs bara 900 p, att poängbiljetter kan bokas som avbokningsbara, eller icke avbokningsbara. Bokade en ny poängresa, icke ombokningsbar. Verkar som jag inte kan boka om i appen trots att jag har svart prio.

Något som oroar mig, men som inte verkat vara något som påverkas oss, är att SJ tagit bort kostnadsfri ombokning som förmån på listan
IMG_7550.jpeg

Något som oroar mig, men som inte verkat vara något som påverkas oss, är att SJ tagit bort kostnadsfri ombokning som förmån på listanVisa bifogad bild 159796

Sedan verkar det som om dåliga nyheter kommer min väg med slutet av den enda SJ Prio svarta nivån fördelen av värde för mig. SJ app FAQ säger fortfarande detta:

Black level:
More than 25 000 level points

• All the above
  • Reduced price points on 1 class travel by up to 15%
  • Access to SJ Lounge in Stockholm, Gothenburg and Malmo (with a ticket for the day)
  • Priority access to the SJ travel office in Gothenburg, Malmo and Stockholm
  • Rebooking departure, subject to availability

Något som oroar mig, men som inte verkat vara något som påverkas oss, är att SJ tagit bort kostnadsfri ombokning som förmån på lista

Världens kortaste lista på förmåner för en topp-nivå...

Och:
Kaffe är ju inte en "Extra förmån" för svart, den kommer redan på grå nivå.

• Reduced price points on 1 class travel by up to 15%
Jag tror det är ytterligare en trevlig effekt av det nya bokningssystemet. Bonus resor har inte längre en poäng-prislista utan poäng är peggade mot SEK som 16:1 så ingen möjlighet att ge svart någon förmån där inte :(

Toppen