Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Poängen tickar in... Jag kan bara inte begripa hur de tänkt. För 49 kr får jag 1044 poäng. Den vanligaste sträckan jag åker kostar i första klass minst 370 kr oftast mellan 440-800 kr eller 6000 poäng dvs nu 282 kr. ja det är väl bara att tacka och ta emot:)

Last edited:
Någon som vet var tåget tar vägen efter Borlänge?

Dvs, exempel Säter-Borlänge-X alt Falun-Borlänge-X?
(Det kanske är en längre sträcka? alltså dyrt..)

Det verkar gå en hel del SJ 3000 från Säter till Borlänge och även en del från Falun till Borlänge.
Dock inte lika många avgångar tvärtom?

Last edited:
Någon som vet var tåget tar vägen efter Borlänge?

Dvs, exempel Säter-Borlänge-X alt Falun-Borlänge-X?
(Det kanske är en längre sträcka? alltså dyrt..)

Det verkar gå en hel del SJ 3000 från Säter till Borlänge och även en del från Falun till Borlänge.
Dock inte lika många avgångar tvärtom?

Det är ganska många "snabbtåg" som inte stannar i Säter på vägen från Falun så det är förmodligen därför du inte hittar lika många åt andra hållet.

Tåget går Falun-Borlänge-Säter-Krylbo-Sala, alla sträckor kostar kring 50 kr sträckan har bokat alla på samma tåg med enskilda biljetter tur och retur 8 sträckor. Sedan kan man ta någon extra tur fram och tillbaka till Falun från Borlänge. 10 turer på en dag allt fullt genomförbart även om jag inte tänkt åka ....

Tåget går Falun-Borlänge-Säter-Krylbo-Sala, alla sträckor kostar kring 50 kr sträckan har bokat alla på samma tåg med enskilda biljetter tur och retur 8 sträckor. Sedan kan man ta någon extra tur fram och tillbaka till Falun från Borlänge. 10 turer på en dag allt fullt genomförbart även om jag inte tänkt åka ....

Tack!

Det var det jag ville veta.

Dagens..

Säter - Borlänge (15.50)
Borlänge - Säter (17:51)
Borlänge - Säter (19:53)
Säter - Avesta/Krylbo (20.13)
Avesta/Krylbo - Sala (20.41)

Allt ser bra ut på pappret också. :)

Last edited:
Fasen nu blev man frestad. Har efter sista svängarna till Umeå, plus kampanj på nattågsbiljetter drygt 13 000 p. Så för ca 600-700 kr till får man svart nivå. Förutom att man har pengarna tillbaka om man bokar en sovvagn, eller biljett till Sthlm i rusningstrafik,finns det ju en del mervärden:)

Yes, nu är man med på tåget mot Prio svart, ska börja pendla Säter-Borlänge:cool: Hade nog inte antagit utmaning från ett nolläge, men nu när jag ändå var drygt halvvägs så var det inte så mycket att tveka på. Loungetillgång i Gbg kommer nog väl till pass i höst.

Jag får också tacka gdaily för en mörkare färg på kortet. Nu får man passa på med Prio-MC gratis också.

Håller med drW i att detta verkar riktigt bra om man vill åka för en billig peng på rusningstider. Bara att boka ett gäng enkelbiljetter dagen innan och sedan lägga 10k på biljetten Gbg-Sthlm exempelvis. För simon_says91 räkning kan jag meddelat att jag fick uppgraderingen direkt efter att jag kom över 25k gränsen och har inte följt några "reseregler" likt Andreas ovan utan bokat en biljett per tåg.

Toppen