Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

Jag tror många blev missnöjda när chokladen försvann i kaffebaren i 1 klass på snabbtågen, kan meddela att på dagens snabbtåg fanns sånahär frukt kolor som ersättning! Så dessa och frukt kommer finnas till snacks
IMG_5168.jpeg

Jag tror många blev missnöjda när chokladen försvann i kaffebaren i 1 klass på snabbtågen, kan meddela att på dagens snabbtåg fanns sånahär frukt kolor som ersättning! Så dessa och frukt kommer finnas till snacks Visa bifogad bild 166460

Du har tur med godis ;)

När jag åkte tidigt morgon Sthlm - Hudiksvall Snabbtåg 1 klass under sommaren då fanns ingen nåt choklad eller snack i kaffebaren.. :/

Ännu värre i intercity.

Köpte den så kallade klassiska räckmackan.

Den verkar ha gått på bantningskur...
IMG_20250801_144714.jpg

Jag minns räckmackan som riktigt fulladdad, med mer räkor än macka.
Nu, ett sumpigt bröd fyller en halv låda, halva mackan är bara smör och sallad. På andra halvan ser det ut som hyfsat med räkor men det är mest majonäs.

Innehållsförteckningen säger räkor 40% (gissar av den deklarerade vikten 325 g). Tror inte alls det är 130g räkor här , och definitivt mycket snålare än den klassiska mackan

Jag minns räckmackan som riktigt fulladdad, med mer räkor än macka.
Nu, ett sumpigt bröd fyller en halv låda, halva mackan är bara smör och sallad. På andra halvan ser det ut som hyfsat med räkor men det är mest majonäs.
Före pandemin var den riktigt bra. Någonstans under pandemin så blev den kraftigt försämrad. Men det där är ju bara tragiskt - definitivt sämre än när jag provade den sist.

Det är illa när Pressbyrån blir ett betydligt bättre alternativ...

Frågade dem i loungen om jag kunde få ta med en tepåse (de har tagit in nya smaker) till tåget efterson de fortsatt kör med samma gamla trötta smaker ombord. - Nänänä.

Men de, åtminstone en av dem ska ha ett stort tack för att de hjälpte mig med en klurig ombokning.

En annan sak jag noterat är att de har börjat ta betalt för bestickseten ombord. Nu hade jag en egen sallad med mig, men hur är det om man köper mat där, ingår bestickset då?

Toppen