Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

palmen

Moderator
SJ går från klarhet till klarhet...
Tänkte jag skulle ringa in angående förra veckans tillkortakommanden i deras transport i en vagn som har AC.

Det går dock inte ringa in, för många som ringer just nu så vi har stängt ner kundtjänsten för dessa typer av ärenden. Vänligen återkom senare...
 

plover

Medlem
kollade priser malmö i september;
bromma med bra ToR handbagage knappt 2 tkr, sedan skumpa in till malmö på bussen, visst, men tåget kostade nästa 3 tkr…. sj har utmaningar aom bara växer
 

mha321

Medlem
kollade priser malmö i september;
bromma med bra ToR handbagage knappt 2 tkr, sedan skumpa in till malmö på bussen, visst, men tåget kostade nästa 3 tkr…. sj har utmaningar aom bara växer
Just det är väl inte en utmaning för sj. De fyller tågen till ett pris som är 50% högre än flyget. De har ingen anledning att anstränga sig...

Däremot är det ett mer samhällsmässigt problem. Och det går stick i stäv med landets "gröna omställning". Men det är, principiellt, inte SJs provlem.
 

jonten

Medlem
Skulle flyga idag i tjänsten, och då min arbetsgivare tycker om Greta så förväntas jag ta tåg till flyget. Så för ngn vecka sen bokade jag tåg till Arlanda, mitt tåg som skulle gå 11 isch och vara framme 14 isch blev inställt. Bokade om så att jag skulle vara framme 16 isch. Imorse började sms hagla in, första delen av resan ersatt av buss. Så då tänkte jag ta bilen de 4 milen, sen kom nästa sms, annat tågsätt med fri sittning, då börjar varningsklockorna ringa, sen ytterligare ett sms, nedriven kontaktledning Södertälje.

Då inser jag att detta går åt hvete, bestämmer mig för att bil till Arlanda, mitt tåg som skulle vara framme 16 isch kom fram 1930. Jag hade missat mitt flyg så jag tog rätt beslut. Hann med både Pontus och loungen.

I bilen så ringde jag SJ för avbokning, 130 personer före i kön.......
La på ringde SJ affärsresor, 130 i kö, 10 sekunder senare plats tre i kön. Så det numret var prioriterat. Avbokning problemfritt
Så SJ är inte på plus nu.
 

henrik l

Medlem
I bilen så ringde jag SJ för avbokning, 130 personer före i kön.......
La på ringde SJ affärsresor, 130 i kö, 10 sekunder senare plats tre i kön. Så det numret var prioriterat. Avbokning problemfritt
Så SJ är inte på plus nu.

Har man svart prio brukar det gå snabbt om rätt telefonnummer ligger inne.
 
Toppen