Senaste nytt

Sixt och Eurobonus

Nu har jag hämtat ut bilen, killen bakom disken var mycket trevlig och nämnde att platinum kunderna var extra viktiga för dem.
Fick en Merca C 220 med mycket options.

Mycket trevlig bil.

Fast det där säger ju inget om vad Sixt Plat ger...

Själv har jag ingen aning, men jag antar att det är bättre än Gold. ;)
I mitt brev från Sixt stod: två klass upgrade i US och en i resten av världen. Express hämtning och lämning har vi kanske alla upplevt.
Sen var det också ett erbjudande att uppgradera för $50 från C250 till SLK350 som jag tackade nej till. Helt enkelt finns ingen plats för barnstol i den bilen.

Du kan även få Sixt Platinum om du har Amex Platinum. Jag har alltid blivit uppgraderad på Sixt på ARN med mitt Amex, och det var inte förrän häromveckan de sa till mig att jag kunde få deras eget platinum.
RIngde till Malmö och så var det fixat medan jag satt i telefon..
Måste säga att Sixt spelar i en annan liga än de andra. Faktiskt lite business class:)

Det går att få Platinum online som EBG. Även om man redan har ett konto på Sixt måste man fylla i hela formuläret (och har man ett konto så får man sedan frågan om man vill koppla ihop dem eller ej). Länken:

Sixt rent a car & SAS

Du kan även få Sixt Platinum om du har Amex Platinum. Jag har alltid blivit uppgraderad på Sixt på ARN med mitt Amex, och det var inte förrän häromveckan de sa till mig att jag kunde få deras eget platinum.
RIngde till Malmö och så var det fixat medan jag satt i telefon..
Måste säga att Sixt spelar i en annan liga än de andra. Faktiskt lite business class:)

Va märkligt. För jag fick till svar att det bara gällde om man bodde eller hade ett Amex Platinum utfärdat i Tyskland?!:eek: Så det blev nobben för mig när jag försökte få ett Sixt Platinum /:

Har gjort upptäckten att EB nummer alltid saknas trots att den ligger i profilen.
Frågade den trevliga tjejen i disken på kontoret på Vasagatan om de kunde lägga in den när jag hämtade bilen, inga problem.
Hon sa även att även om man hyr med EB avtal så kan man kreditera poäng var man vill.

Förutom att man får "feta" bilar finns det en bra sak med Sixt, man får poängen mer eller mindre omedelbart efter hyran.

Toppen