Senaste nytt

Sixt och Eurobonus

Hyr inte från dem. Gjort det två gånger pga Eurobonus. 1 gång fick jag vänta 90 minuter på bilen (LAX), den andra påstod de att jag hade skrapat bilen (lämnade den tillbaka utan skada efter en 5 timmars rental (MIA).
Det är trist att det ska behövas, men det är därför man (läs: jag) alltid filmar bilen vid uthämtning och återlämning.
Av samma anledning är det inte så dumt att filma när man tankar bilen innan återlämning, samt trippmätaren när man tankat klart.
Har vid två tillfällen fått betala för att bilen "inte varit tankad" när den visst har varit det.
No more...

SAS EB MC hade en kampanj på 5000 poäng om man hyrde och bokade innan om det var 1 maj eller 1 jui i år (2018).
Hyrde en BMW 420 som jag hämtade upp i Marseille och lämnade i Nice 10 dagar senare (28 Juli). Poängen kom inte automatisk, efterregistrerade och fick då upp att jag får vänta upp till 4 veckor på poängen...skumt... När jag besiktade bilen i samband med utlämningen hittade jag en hel del spår efter dörrslag, fälgskrap etc. Jag bad då att de skulle dessa protokollet då de saknades där... Tjejen som lämnade ut bilen sade då bara "normalt slitage"... så spelad in det med min fru som vittne. Fick protokollet efter återlämnande och som tur var så blev det inget tjafs om detta...

Men verkar vara en skum bransch? Speciellt vagnskadeförsäkringen och självrisk-elimineringen som jag aldrig blir riktigt klok på om den ingår eller ej...

Det är trist att det ska behövas, men det är därför man (läs: jag) alltid filmar bilen vid uthämtning och återlämning.
Av samma anledning är det inte så dumt att filma när man tankar bilen innan återlämning, samt trippmätaren när man tankat klart.
Har vid två tillfällen fått betala för att bilen "inte varit tankad" när den visst har varit det.
No more...

Det har hänt om man fyllt på några km innan flygplatsen och hyrbilsfirman upptäcker att de kan pressa några dl till... dragits automatisk fr. Kortet och har då blivit tvungen att bestrida... Fult spel är bara förnamnet...!

Toppen