JacobGBG
Medlem
Detta forum har 21k medlemmar. Jag skulle tro att mindre än 200 medlemmar står för 95% av inläggen.Absolut vi är extrema här, men det hetsas rejält i FB-gruppen "Poängen med Eurobonus / AMEX / SAS MC" med 17500 medlemmar.
Detta forum har 21k medlemmar. Jag skulle tro att mindre än 200 medlemmar står för 95% av inläggen.Absolut vi är extrema här, men det hetsas rejält i FB-gruppen "Poängen med Eurobonus / AMEX / SAS MC" med 17500 medlemmar.
Tur att jag inte har FB så slipper jag bli påverkad.Absolut vi är extrema här, men det hetsas rejält i FB-gruppen "Poängen med Eurobonus / AMEX / SAS MC" med 17500 medlemmar.
Sen när blev det en stor grej för Kanadensare (vilket är majoriteten av deras medlemmar) att flyga Singapore till Köpenhamn?Jaa säg det...gissar att det blev för mycket av det goda... ingen vet,,, (förutom dom som tiger dvs ansvariga på SAS)...Logik har aldrig varit flygbolagens starka sida... ;-) Samtidigt så verkar man inte speciellt rädda för att kanadickerna skall storma in på samma sätt som vi nordbor gjorde...
Visa bifogad bild 139711
Det innebär också att det förmodligen gått en hel del platser på SQ i economy. Kanske där skon har klämt?Det låter tämligen udda att det skulle uppstå någon schism mellan SQ och SAS för att en mass EB medlemmar plötsligt skulle boka en massa SQ award.
Vi måste betänka att vi här på Businessclass.se representerar extremerna av SAS kundkrets. Vi nyttjar systemet till max men motsvarar en ytterst liten del av kundbasen som sannolikt inte ens ger krusningar på ytan.
Håller med. Jag tycker den gruppen håller en rätt låg nivå, handlar mycket om "hur kan jag få allt det ni har utan att själv behöva anstränga mig".Absolut vi är extrema här, men det hetsas rejält i FB-gruppen "Poängen med Eurobonus / AMEX / SAS MC" med 17500 medlemmar.
Det kan väl vara sant, men är det relevant? Om Singapore Airlines säljer award platser till SAS kunder får de betalt i reda pengar. Har svårt att se någon vara missnöjd med det, om man inte satt fel pris.Samtidigt har SAS ingenting att erbjuda Singapore airlines kunder i gengäld.
Håller medHåller med. Jag tycker den gruppen håller en rätt låg nivå, handlar mycket om "hur kan jag få allt det ni har utan att själv behöva anstränga mig".
Men det kanske bara är jag? Men jag är ju bara van vid den höga nivån BC håller