Senaste nytt

Singapore Airlines nu öppen för bokning med Eurobonus 2023-02-15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog faktiskt en minut och skrev ett litet meddelande till EBD-mailen om vilket värde jag anser att SQ awards tillför till Eurobonus och att det är tråkigt att avtalet bröts så snabbt. Brukar inte vara den som hör av mig till företag på det sättet men tänkte att det kanske kan hjälpa något om många medlemmars synpunkter lyfts. Det är dock säkert önsketänkande och slutar nog inte med något annat än att handläggaren kör copy paste med något standardsvar och sen ser ingen mailet igen men det tog som sagt endast 1 minut av min tid så jag har ju inte förlorat något på det.

Varför skulle SQ få bättre betalt för att SAS ändrar sina zoner, finns knappast något samband i det att de får mer betalt desto mer sas tar betalt i eurobonuspoäng.

2-4 platser på mer eller mindre varje flight är mycket för att vara awards, extremt sällan man ser fler platser än så på SQ. Är bara ett fåtal bolag som ibland har mer än 4 platser i business.

Min spekulation, som alla andra spekulerar... Så länge inte någon befattningshavare på SAS officiellt går ut och berättar vad som hänt så är väl allt bara spekulationer...?

Jag tycker ju också att det här inte kan ha kommit som en överraskning för Sas, först en rejäl pandemi där folk hamstrar poäng som aldrig förr... Och sen öppnas massa platser till Sydostasien dit i princip alla svenskar vill (eller via). Dessutom så har ju tillgången på Sas-awards varit sämre än någonsin...

Jaa säg det...gissar att det blev för mycket av det goda... ingen vet,,, (förutom dom som tiger dvs ansvariga på SAS)...Logik har aldrig varit flygbolagens starka sida... ;-) Samtidigt så verkar man inte speciellt rädda för att kanadickerna skall storma in på samma sätt som vi nordbor gjorde...

1677339771014.png

• Gilla
Reactions: Gus
Jaa säg det...gissar att det blev för mycket av det goda... ingen vet,,, (förutom dom som tiger dvs ansvariga på SAS)...Logik har aldrig varit flygbolagens starka sida... ;-) Samtidigt så verkar man inte speciellt rädda för att kanadickerna skall storma in på samma sätt som vi nordbor gjorde...

Visa bifogad bild 139711
Eftersom Aeroplan kunnat boka i flera månader så fanns väl inget sådant uppdämt behov som likt dammar släpptes löst…

Det låter tämligen udda att det skulle uppstå någon schism mellan SQ och SAS för att en mass EB medlemmar plötsligt skulle boka en massa SQ award.

Vi måste betänka att vi här på Businessclass.se representerar extremerna av SAS kundkrets. Vi nyttjar systemet till max men motsvarar en ytterst liten del av kundbasen som sannolikt inte ens ger krusningar på ytan.

Det låter tämligen udda att det skulle uppstå någon schism mellan SQ och SAS för att en mass EB medlemmar plötsligt skulle boka en massa SQ award.

Vi måste betänka att vi här på Businessclass.se representerar extremerna av SAS kundkrets. Vi nyttjar systemet till max men motsvarar en ytterst liten del av kundbasen som sannolikt inte ens ger krusningar på ytan.

Absolut vi är extrema här, men det hetsas rejält i FB-gruppen "Poängen med Eurobonus / AMEX / SAS MC" med 17500 medlemmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen