Senaste nytt

Singapore Airlines nu öppen för bokning med Eurobonus 2023-02-15

Status
Stängd för vidare inlägg.

toer00

Medlem
Blev det change avgift, eller det löste sig med att den inte kunde bokas online

Tyvärr det blev changeavgift ändå, hade inte tillräckligt med poäng för utresan. Dessa låg uppbundna i den gamla Eva AIir boknigen till BKK. vågade inte boka av denna innan SAS kundtjänst hade bokat in utresan.
 

Jonas F

Medlem
Fick mail från awardflights sent i går kväll att LHR-SIN var tillgängligt den 13 Nov, efter att ha febrilt letat efter lämplig hemresa, hittade jag 2 platser SIN-CPH. Vågade inte chansa så jag nöp SIN-CPH direkt online. och ringde sedan SAS i går morse och bad att få lägga till LHR-SIN med fortsättning till HKT och anslutningar ARN-LHR,CPH-ARN. Dvs ARN-LHR-SIN-HKT, SIN-CPH-ARN.

Blev det change avgift, eller det löste sig med att den inte kunde bokas online
Jag hade samma bekymmer där jag på SAS Star Alliance-sökning kunde hitta ARN-LHR-SIN eller LHR-SIN-MNL men inte hela vägen om jag sökte ARN-MNL. Så jag ringde in för att försöka boka hela vägen men då hittade inte agenten benet mellan Singapore och Manila. Så jag la på och bokade LHR-SIN-MNL själv först på hemsidan och ringde sen in och la till ARN-LHR. Då åkte jag på ändringsavgit men jag argumenterade aldrig för annat heller men det kanske jag kunde ha gjort.
 

squeezen

Medlem
Gäller inte den för alla ändringar oavsett om man måste ringa in?
Njae, det som inte kan bokas online men är tillåtet har ju ingen ”bokningsavgift” när man ringer.

Om man då utanför deras öppettid ”så länge” bokat en del av resan som man kommer åt kan jag tycka de borde stryka ombok avgiften, de ser ju originalbikning är gjord inom 24h
Menmen inga stora pengar. Intressant veta bara.

Jag avvaktade från kvällen till nästa dag för att då ringa. Med risk att tappa plats.
Sen har jag erfarenhet av att det är mycket lättare göra en ny bokning end to end än att uppdatera i befintlig där skatter ska räknas o fixas i annan avdelning osv.
 

philky

Medlem
SAS är ju för roliga ibland... Försökte boka LHR-SIN-HKT. Biljetter fanns båda legs men dök inte upp på SAS webb av någon anledning. Ringde svenska "2-4-1"-numret och han kunde inte boka. Fick information om att de inte kan bygga bokningar legs by legs när det är longhaul först och shorthaul sedan, endast tvärtom. Jo jo, det tror jag så mycket jag vill på. Körde klassikern att lägga på luren, ringde "vanliga" telefonnumret till den engelska kundtjänsten och det var absolut inga problem att boka exakt samma resa om man körde leg för leg... Kul att testa SQ A380!
 

Flyer722

Medlem
SAS är ju för roliga ibland... Försökte boka LHR-SIN-HKT. Biljetter fanns båda legs men dök inte upp på SAS webb av någon anledning. Ringde svenska "2-4-1"-numret och han kunde inte boka. Fick information om att de inte kan bygga bokningar legs by legs när det är longhaul först och shorthaul sedan, endast tvärtom. Jo jo, det tror jag så mycket jag vill på. Körde klassikern att lägga på luren, ringde "vanliga" telefonnumret till den engelska kundtjänsten och det var absolut inga problem att boka exakt samma resa om man körde leg för leg... Kul att testa SQ A380!
Vad fick du för skatter? Är det via london på båda vägarna?
 

philky

Medlem
Vad fick du för skatter? Är det via london på båda vägarna?
286.31 GBP. Men då utgår jag från LHR som är min hemmaflygplats numera, så det brukar hamna någonstans där var jag än åker longhaul med EB-poäng. Tror inte den där straffskatten för premium cabin tillkommer om resan påbörjas med ett leg från Skandinavien-LHR dock.
 
Last edited:

J1981

Medlem
Jag hade samma bekymmer där jag på SAS Star Alliance-sökning kunde hitta ARN-LHR-SIN eller LHR-SIN-MNL men inte hela vägen om jag sökte ARN-MNL. Så jag ringde in för att försöka boka hela vägen men då hittade inte agenten benet mellan Singapore och Manila. Så jag la på och bokade LHR-SIN-MNL själv först på hemsidan och ringde sen in och la till ARN-LHR. Då åkte jag på ändringsavgit men jag argumenterade aldrig för annat heller men det kanske jag kunde ha gjort.

Gjorde samma sak imorse. KIX-SIN-LHR fanns samt LHR-ARN.
Ringde in för att få den bokad ben för ben. KIX-SIN ok, sen hittade agenten ej SIN-LHR. Hade tajt om tid och hann/orkade inte huaca så bokade KIX-SIN-LHR online, ringde senare på dagen in och la till LHR-ARN. 150kr ändringsavgift
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen