Senaste nytt

Singapore Airlines nu öppen för bokning med Eurobonus 2023-02-15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så det spelar med andra ord inte roll om resan börjar i stockholm eller london utan avgifterna är höga ändå?
Jo det spelar roll, blir högre om du startar i LHR. Jag betalade t.ex. 2 699 SEK för LLA-ARN-LHR-SIN-NRT-KUL-IST-ARN-LLA, såg ut som att det skulle blivit klart dyrare när jag bara sökte från LHR.

Jo det spelar roll, blir högre om du startar i LHR. Jag betalade t.ex. 2 699 SEK för LLA-ARN-LHR-SIN-NRT-KUL-IST-ARN-LLA, såg ut som att det skulle blivit klart dyrare när jag bara sökte från LHR.
Märkligt, för jag skulle endast behöva betala 200kr mer per person om jag startade från london. Troligtvis en miss från SAS sida när det kommer till skatterna.

Räknade fel, det ska vara rättat mig veterligen.
Men skatterna på longhaul är väldigt höga i premium från London.
Ja, men höjningen av UK APD i premium cabin longhaul 1 apr 2023 är från £ 185 till £ 191 (band B) resp £ 200 (band C, ny indelning), så själva höjningen är inte särskilt stor. Ungefär så här har det sett ut länge.

Jag bokade ARN-MAN-SIN-LHR-ARN 4 platser till höstlovet tidigare i dag. Vågade inte sitta och leta efter förlängningar från SIN utan slog till direkt bara men kanske blir någon ombokning senare. På retursträckan SIN-LHR-ARN fanns det tom sex platser lediga enligt SAS *A sök.
Samma här fast 2 platser över jul. 2000:- per person i skatter.

Ja, men höjningen av UK APD i premium cabin longhaul 1 apr 2023 är från £ 185 till £ 191 (band B) resp £ 200 (band C, ny indelning), så själva höjningen är inte särskilt stor. Ungefär så här har det sett ut länge.
OK, då är det ju ingen skillnad, trodde det var mer. 9k låter dock mycket i skatter oavsett.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen