Senaste nytt

Singapore Airlines nu öppen för bokning med Eurobonus 2023-02-15

Status
Stängd för vidare inlägg.
286.31 GBP. Men då utgår jag från LHR som är min hemmaflygplats numera, så det brukar hamna någonstans där var jag än åker longhaul med EB-poäng. Tror inte den där straffskatten för premium cabin tillkommer om resan påbörjas med ett leg från Skandinavien-LHR dock.
Precis, start i London kostar mer.

SAS är ju för roliga ibland... Försökte boka LHR-SIN-HKT. Biljetter fanns båda legs men dök inte upp på SAS webb av någon anledning. Ringde svenska "2-4-1"-numret och han kunde inte boka. Fick information om att de inte kan bygga bokningar legs by legs när det är longhaul först och shorthaul sedan, endast tvärtom. Jo jo, det tror jag så mycket jag vill på. Körde klassikern att lägga på luren, ringde "vanliga" telefonnumret till den engelska kundtjänsten och det var absolut inga problem att boka exakt samma resa om man körde leg för leg... Kul att testa SQ A380!
Är poängkostnaden den samma som om det bara var LHR-SIN som LHR-SIN-HKT?

Sitter i samma sits och vill flyga cph-sin-hkt.

Efter research kan jag tillägga att maldiverna tar ut 120USD per person som flyger ut ur landet i business class, economy 60USD. Därav höga skatter på award.
Exempel på skatter till maldiverna:
Start LHR ~4500kr per person
Start ARN via London ~4100kr per person
Start ARN via London ena vägen och Frankfurt andra ~3600kr per person
Start ARN via Paris & Frankfurt ~3000kr per person.

Någon som har koll på om blockade säten i business brukar vara möjliga att välja när check-in öppnar? Bulkhead ser ut att vara reserverade för de med Krisflyer-status men går de att välja senare?

Någon som har koll på om blockade säten i business brukar vara möjliga att välja när check-in öppnar? Bulkhead ser ut att vara reserverade för de med Krisflyer-status men går de att välja senare?

De öppnas upp 3 dagar innan om de inte redan blivit plockade av resenärer med status har jag för mig

Är det något nytt att när man vill lägga på ett leg på en bokad EB resa, att den måste avbokas helt för att sen bokas om igen? Pratade med deras service center igår för art lägga till ett leg från SIN - BKK under samma bokning, men det gick inte för att kunna använda vouchern etc. Menar att det har fungerat innan pandemin?
Hur blir det då när hemresan ska bokas, måste allt avbokas och bokas om igen..? (Allt är bokat med SQ).

Är det något nytt att när man vill lägga på ett leg på en bokad EB resa, att den måste avbokas helt för att sen bokas om igen? Pratade med deras service center igår för art lägga till ett leg från SIN - BKK under samma bokning, men det gick inte för att kunna använda vouchern etc. Menar att det har fungerat innan pandemin?
Hur blir det då när hemresan ska bokas, måste allt avbokas och bokas om igen..? (Allt är bokat med SQ).
Jag hade samma. Har dock fler vouchers än jag kan göra mig av med så jag körde på.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen