Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Jag ser egentligen ingen anledning till att 777:n försvinner om det inte är för att man har överkapacitet och vill sätta in en mindre maskin. Att köra med en tom First med bara 4 platser på en 777 är ingen större förlust. Det är ju större förlust att fylla upp kabinen med ”gratisåkare” på First med tanke på fin mat och dryck. Men det är bara att tacka för generösiteten så länge det varar. Hoppas givetvis på att First är kvar i november.

Jag har försökt få till en F SIN-HND/NRT i september utan framgång, trots platstillgång för KrisFlyer.

Visst är det fantastiskt att vi kan boka dessa flyg nu med SQ. Vore det inte bra om vi kunde sammanställa vad som är bokningsbart med SQ i F så att vi kan hjälpa doktorn att uppdatera "sammanställning av star alliance flygbolag med first kabin"-tråden? Håller med citatet ovan att det inte är fullt så enkelt som att förlita sig på Krisflyer sökningar. Bara B77W verkar ju heller inte stämma då flera av oss har bokat SIN-AKL med A380 i F. Ser ingen riktig logik i detta :)

Visst är det fantastiskt att vi kan boka dessa flyg nu med SQ. Vore det inte bra om vi kunde sammanställa vad som är bokningsbart med SQ i F så att vi kan hjälpa doktorn att uppdatera "sammanställning av star alliance flygbolag med first kabin"-tråden? Håller med citatet ovan att det inte är fullt så enkelt som att förlita sig på Krisflyer sökningar. Bara B77W verkar ju heller inte stämma då flera av oss har bokat SIN-AKL med A380 i F. Ser ingen riktig logik i detta :)
Jag uppdaterar inte "Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)" tråden pga om det går att boka First class award eller inte.
Utan det är helt enkelt om det finns First class till salu eller inte.

Ja eller så kan man registrera ett kris flyer konto. Sök på bonusresa via dem. Du hittar då first class tickets och de bör finns plats på EB då om de inte står "Waitinglist".

Mvh
Det stämmer inte riktigt. Jag ringde och frågade på ett datum tidigare i dag när jag såg att det fanns platser på singaporeair.com utan waitinglist. Men SAS kunde inte se dessa.
Jag har försökt få till en F SIN-HND/NRT i september utan framgång, trots platstillgång för KrisFlyer.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Tillgänglighet som visas på KrisFlyer och vad SAS EuroBonus agenten kan se är inte det samma.

Jag uppdaterar inte "Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)" tråden pga om det går att boka First class award eller inte.
Utan det är helt enkelt om det finns First class till salu eller inte.

Såklart, jag förstår. Var lite snabb där :)

Vad är det som inte stämmer? Singapore har två turer till AKL varav den ena är B77W och den andra är A380. Den som ger kortats anslutingstid mot flyget från CPH i SIN är med 77W. Vill man ha längre tid i SIN går det ju att boka A380. På hemresan är det tvärtom.

Vad är det som inte stämmer? Singapore har två turer till AKL varav den ena är B77W och den andra är A380. Den som ger kortats anslutingstid mot flyget från CPH i SIN är med 77W. Vill man ha längre tid i SIN går det ju att boka A380. På hemresan är det tvärtom.

Jag menar att det inte bara är B77W som är bokningsbart i first med eurobonuspoäng. Det var en teorierna tidigare. Försöker hitta något mönster i vad i F med SQ som går att boka med eurobonuspoäng. Fram till för några dagar sedan hade ingen lyckats boka SQ F med A380 till exempel.

Jag tittade på antalet platser på 773 från CPH och 359 från ARN, och skillnaden är hårfin:

773 från CPH
F 4
C 48
Y+ 28
Y 184
Totalt 264 platser vilket är ganska få säten jämfört med andra bolag. T ex EKs 773 som går till ARN har 8F, 42C, 310Y, totalt 360 platser.
Tittar man på SQs 359 som går från ARN, har den
C 42
Y+ 24
Y 187
Totalt 253 platser.

Nu hoppas jag att den gode Senators förmodan om att 773 med F från försvinner från W18-tidtabellen inte sker, det vore ju synd för min bokade resa. Det var nämligen svårt att finna F award platser för Tallinn med kombinationen med 380 på andra och tredje benet. Och då gav jag dem hela spannet från september till december att titta på. Till Sydney fanns platser först från 2 januari, och det fungerade ju inte för mig.

Toppen