Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Hur kan man se vilka sträckor som har New First class respektive First class? Och vad är största skillnaden? På SQs webb blir man inte klok, står bara att det införs successivt på 777 (inte på 380)

För er som inte letat runt så får ni ett Youtube klipp från CPH-SIN First Class.

Alltså det där MÅSTE jag göra!!

Är det bara jag som oroas över att det inte ska finnas några platser kvar när det väl blir dags att boka?
Vad tror ni som har varit i kontakt med Tallin... finns det några platser kvar i slutet på december/början på januari?

Hade egentligen tänkt ta bort ett av mina förnamn men då behöver jag även nytt pass. Detta skulle ta ca tre månader sammanlagt, men jag vet inte om jag skjuter på det och gör det om ett år istället. Man vill ju inte riskera att gå miste om en sån här chans... Haha.
För visst kan man inte byta namn i en bokning?

Är det bara jag som oroas över att det inte ska finnas några platser kvar när det väl blir dags att boka?
Vad tror ni som har varit i kontakt med Tallin... finns det några platser kvar i slutet på december/början på januari?

Hade egentligen tänkt ta bort ett av mina förnamn men då behöver jag även nytt pass. Detta skulle ta ca tre månader sammanlagt, men jag vet inte om jag skjuter på det och gör det om ett år istället. Man vill ju inte riskera att gå miste om en sån här chans... Haha.

Nej du kan inte byta namn i en bokning med Singapore Airlines.

Hade egentligen tänkt ta bort ett av mina förnamn men då behöver jag även nytt pass. Detta skulle ta ca tre månader sammanlagt

Ska du resa i december och vet att du kommer genomföra namnbytet så är det ju bara att boka SQ-biljetten i ditt nya namn. Man behöver inte heta samma sak som det man ställer ut biljetten som. Vara bara noga med att det blir rätt, be Tallinn maila en bekräftelse medans du sitter i telefonen med dem, och kolla att namnet blev rätt innan du avslutar samtalet.

Du är väldigt sent ute, det mesta runt de månaderna gick åt direkt.
Vad jag hört är det rätt barskrapat nu och man måste vara flexibel

Hur kan man se vilka sträckor som har New First class respektive First class? Och vad är största skillnaden? På SQs webb blir man inte klok, står bara att det införs successivt på 777 (inte på 380)

A380 har bara suites, inte samma typ av first class som på 777-300ER. För suites kan du lätt kolla seat map och se hur sätena är konfigurerade och utifrån det avgöra om det är nya eller gamla suites.

Den understa seat mapen på deras hemsida är den nya: Airbus A380-800

När det kommer till "vanliga" first class har jag inget bättre tips än att googla bilder/video från någon som flugit din sträcka och se om det är nya eller gamla. Min erfarenhet är att nästan alla 777-300 ER långlinjer har nya first class. Men här finns det säkert någon mer mer erfarenhet som kan komma med mer info.

Toppen