Senaste nytt

Service i Business på SAS?

Sir Lemon

Medlem
Jag kan tycka att de lösningar som jag har sätt på t.ex. Air Canada och American är väldigt bra. Nämligen att menyer publiceras 30 dagar innan avresa och man kan boka sin varmrätt fram till 24t innan avresa.

Vi har medlemmar som nästan anser att SAS borde lasta varmrätter av allt till alla. Det känns väldigt ineffektivt, kostsamt och omodernt ur ett miljöperspektiv. Såhär skulle jag gärna se detta:

Principiellt bygger man upplevelsen för de som redan har köpt och betalt för sin affärsklassbiljett. Inte för de som hoppas uppgradera samma dag. Hur man har betalat är oväsentligt. Ibland ställer IrrOPS till det, och skulle du till ORD men kom på EWR istället så skriv det på "shit happens" kontot.

1. Menyer är digitala. Finns online 30 dagar innan avresa, IFE samt onboard streaming om sådant finns för egna devices
2. Varmrätter kan beställas innan avresa, dock senast 12t innan avresa
3. Man lastar varmrätter till alla platser
4. Förstahandsval ombord baseras på
a) Status och/eller
b) Köpt innan eller uppgraderat samma dag
5. Det finns bara en garanti för att få det man vill ha: förboka maten

Jag tror inte man skall kräva förbokning. Dock kan man hellre inte bli sur om förstahandsvalet inte finns om man väljer att inte göra det. I 2022 känns det omotiverat att slänga 30 affärsklassmåltider när det finns teknologi som kan undvika detta.
De borde hyra in dig som konsult! :) Go, go, go, SAS!
 

Davvelavve

Medlem
Var väl Singapore airlines som hade en slogan "boka kocken" eller liknande för många år sedan.
Kunde förbeställa olika rätten några dagar innan avresan
Kom ihåg att jag bestälde en alldeles utmärkt hummer thermidor.
Ja i december kunde jag boka bara några dagar innan avgång. Fanns väldigt mycket att välja på. Trots att det var en 2h resa...
 

fcx

Medlem
Jag kan tycka att de lösningar som jag har sätt på t.ex. Air Canada och American är väldigt bra. Nämligen att menyer publiceras 30 dagar innan avresa och man kan boka sin varmrätt fram till 24t innan avresa.

Vi har medlemmar som nästan anser att SAS borde lasta varmrätter av allt till alla. Det känns väldigt ineffektivt, kostsamt och omodernt ur ett miljöperspektiv. Såhär skulle jag gärna se detta:

Principiellt bygger man upplevelsen för de som redan har köpt och betalt för sin affärsklassbiljett. Inte för de som hoppas uppgradera samma dag. Hur man har betalat är oväsentligt. Ibland ställer IrrOPS till det, och skulle du till ORD men kom på EWR istället så skriv det på "shit happens" kontot.

1. Menyer är digitala. Finns online 30 dagar innan avresa, IFE samt onboard streaming om sådant finns för egna devices
2. Varmrätter kan beställas innan avresa, dock senast 12t innan avresa
3. Man lastar varmrätter till alla platser
4. Förstahandsval ombord baseras på
a) Status och/eller
b) Köpt innan eller uppgraderat samma dag
5. Det finns bara en garanti för att få det man vill ha: förboka maten

Jag tror inte man skall kräva förbokning. Dock kan man hellre inte bli sur om förstahandsvalet inte finns om man väljer att inte göra det. I 2022 känns det omotiverat att slänga 30 affärsklassmåltider när det finns teknologi som kan undvika detta.

Håller helt med, och konceptet kan med fördel även tillämpas på lådorna som serveras inom Europa.

Men med det sagt, man slänger väl inte 30 affärsklassmåltider? De som blir över går väl till crew?
 

Senator

Moderator
Håller helt med, och konceptet kan med fördel även tillämpas på lådorna som serveras inom Europa.

Men med det sagt, man slänger väl inte 30 affärsklassmåltider? De som blir över går väl till crew?

Jag tänkte på argumentet som har dykt upp ibland för de som blir lite kränkta när deras förstahandsval inte finns kvar och anser att det borde finnas.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

J S

Medlem
Någon som åkt på senaste och kan berätta hur business class-upplevelsen är?

Har en bokning om två veckor till USA och vill veta vad man bör vara inställd på kring mat och dryck samt servicenivå.
 
Toppen