Homer
Medlem
Varför inte ha det på IFE? .
De har ju dryckerna där, om några år kanske de lyckas få dit matsedeln också.
Varför inte ha det på IFE? .
Som har en kostnad och inte är särskilt genomtänkt ur en miljösynpunkt.
Varför inte ha det på IFE? Det för mig skulle vara långt mer modernt och miljövänligt. Lite som alla restauranger jag har varit på som använder Q-R-koder för menyer. Dags att tänka nytt till gamla stela utskrivna menyer.
Fast dagen innan brukar jag inte veta vad jag är sugen på nästa dag.För att minska svinn ytterligare hade jag gärna fått menyn dagen innan avresa och markera vad jag önskar äta.
Inte om de har det på ife. Tror inte @Senator menade specifikt qr kod utan snarare att konceptet med digital meny börjat bli vanligare. Och ife funkar ju för det mesta. Gör den inte det är man ändå inte värre ute än nu när man inte har någonting.Fast det kräver väl ett fungerande wifi (för QR alltså)? Något som SAS inte är direkt kända för...
Så länge det är frivilligt kan det fortfarande vara intressant tycker jag. För de som faktiskt vet och på det sättet får den en bättre överblick.Fast dagen innan brukar jag inte veta vad jag är sugen på nästa dag.![]()
Ja är det frivilligt så absolut en bra idé! Ökar absolut chanserna att man får det man vill och dessutom minskar svinnet. Jag misstolkade nog förslaget som att man skulle vara tvungen att förbeställa.Så länge det är frivilligt kan det fortfarande vara intressant tycker jag.
Hur gick det?Jag åker CPH - IAD på fredag. Återkommer om upplevelsen.
+ 1 på denFast dagen innan brukar jag inte veta vad jag är sugen på nästa dag.![]()
För att minska svinn ytterligare hade jag gärna fått menyn dagen innan avresa och markera vad jag önskar äta.
Fast det kräver väl ett fungerande wifi (för QR alltså)? Något som SAS inte är direkt kända för...
Fast dagen innan brukar jag inte veta vad jag är sugen på nästa dag.![]()
Inte om de har det på ife. Tror inte @Senator menade specifikt qr kod utan snarare att konceptet med digital meny börjat bli vanligare. Och ife funkar ju för det mesta. Gör den inte det är man ändå inte värre ute än nu när man inte har någonting.Så länge det är frivilligt kan det fortfarande vara intressant tycker jag. För de som faktiskt vet och på det sättet får den en bättre överblick.
Men jag skulle definitivt inte vilja ha det så om det blev obligatoriskt.
Ja är det frivilligt så absolut en bra idé! Ökar absolut chanserna att man får det man vill och dessutom minskar svinnet. Jag misstolkade nog förslaget som att man skulle vara tvungen att förbeställa.
+ 1 på den
Singapore kör med book the chef koncept från hemmabas och diverse outstations där man i förväg kan gå in och göra sina val av mat. Bra koncept och denna mat kom alltid ut first de gånger jag testade.Var väl Singapore airlines som hade en slogan "boka kocken" eller liknande för många år sedan.
Kunde förbeställa olika rätten några dagar innan avresan
Kom ihåg att jag bestälde en alldeles utmärkt hummer thermidor.