Det är någonstans mitt emellan just nu.Jag flög Business till USA i November och insåg då att SAS dragit ner på Service nivå i Business med hänvisning till Corona.
Skall flyga SAS Business till SFO nu i Maj.
Är det någon som vet om man återgått till att ha full service eller om det fortfarande är begränsat?
Det stämmer att sas dragit ner på vissa saker, men senaste månaderna har det blivit lite bättre.Jag flög Business till USA i November och insåg då att SAS dragit ner på Service nivå i Business med hänvisning till Corona.
Skall flyga SAS Business till SFO nu i Maj.
Är det någon som vet om man återgått till att ha full service eller om det fortfarande är begränsat?
Ett problem är visserligen att menyerna tidigare återanvänds, men det kan man enkelt lösa med att slänga menyerna efter varje flygning och dela ut nya.
Som har en kostnad och inte är särskilt genomtänkt ur en miljösynpunkt.
Varför inte ha det på IFE? Det för mig skulle vara långt mer modernt och miljövänligt. Lite som alla restauranger jag har varit på som använder Q-R-koder för menyer. Dags att tänka nytt till gamla stela utskrivna menyer.
Jag flög Business till USA i November och insåg då att SAS dragit ner på Service nivå i Business med hänvisning till Corona.
Skall flyga SAS Business till SFO nu i Maj.
Är det någon som vet om man återgått till att ha full service eller om det fortfarande är begränsat?
Min erfarenhet av senaste resan nu i feb/mars samt även generellt genom åren är att det beror väldigt mycket på den kabinpersonal som just du kommer att ha på flygningen. Senaste resan gestaltar detta bra.
CPH-EWR, svensk kabinpersonal som ville få middagen överstökad snabbt, stressade och glömde drickabeställningar, kastade mer eller mindre fram brickan med all mat och lämnade snabbt. Man kom aldrig och frågade om påfyllning eller andra önskemål. Gömde sig sedan mellan middag och serveringen som är ca 1,5 timma innan landning.
MIA-CPH, norsk kabinpersonal som gjorde precis allt för att vi skulle få en bra upplevelse, även om maten kom på en bricka så stannade de kvar och erbjöd salt/peppar/dressing, man tog sig även tid att berättade om varje rätt. De var också ute flera rundor för att checka av.
Servicenivån varierar helt enkelt för mycket pga personalens intresse/vilja.