Senaste nytt

Senator.. ut på tur igen, ofrivilligt ensam..

Har Du någon förklaring varför Swiss first endast ger x2 till SAS Eurobonus men Lufthansa ger x 3. Inkonsekvent från samma företagsgrupp då alla andra bokningsklasser hanteras lika mellan de två bolagen. Jag har frågat flera gånger men får inga svar. Kanske Du vet/får?

Jag tror jag har svarat dig på detta tidigare ett antal gånger. Austrian, Lufthansa och Swiss är alla autonoma bolag inom en koncern. Vad jag uppfattar så har alla bolagen har olika bilaterala avtal med olika parter. Ta t.ex. rutten CDG-VIE. Där har Air France code-share med Austrian. Eller ta rutten CDG-GVA där Swiss har code-share med Air France och flyger inte alls själv. Det var ett tydligt krav 2006 när Lufthansa förvärvade Swiss att flygbolaget skulle vara autonomt. Det har sedan dess varit mer lönsamt än Das Mutterschiff

Det är inte bara First som skiljer sig mellan Swiss, Lufthansa och Austrian, men all intjäning:
EuroBonus-partner – Swiss | SAS
EuroBonus-partner – Austrian Airlines | SAS
EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS

Det är dags att gå mot gaten inom 10min. Jag har suttit och jobbat lite, men nu funkar inte Wi-fi. Ni som har varit på Kloten vet att det är ett wi-fi för hela flygplatsen med olika sätt att koppla upp sig.

Återkommer med detaljer snart men kan summera FCL E med grym frukost, fantastiska vyer, toppen service och världens bästa kontor.

Ett glas LPGS är aldrig fel

0647745e11c30b33856c61a43a442a34.jpg

5/8 stolar bokade

Vi börjar med Freys frågan. Uber Lyx är nog inte helt i samma liga. Alla chaufförer på Freys har säkerhetsklassning samt utbildning från Polisen inklusive SÄPO. De utför de flesta uppdrag vid statsbesök och dyl. Om jag minns rätt, Freys är ensamma om att ha grönt ljus för att köra in till VIP-avdelningen på Arlanda. Så deras fordon är registrerade för detta ändamål. Samma gäller på Bromma. Jag hade det ärofulla uppdraget från Martin B i 2013 att organisera transport med Freys till MD-80 eventet:
Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80 - BusinessClass.se
Vi hade 4 bilar som åkte in på området till VIPen.

Sen hade jag en arbetsgivare 2009-2010 där transport till/från Arlanda alltid var med Freys. Först tyckte jag det var lite överkurs, men jag kom hem två gånger i snöstorm och det stod inga taxibilar på Arlanda. Däremot stod en kostymklädd herre med mitt namn. Då blev jag såld. Freys har kört åt Lufthansagruppen senaste 18 månader tror jag. Så jag tog kontakt med Freys i vintras för att kolla om vi kunde lägga upp ett avtal. Det var en ganska kul mailväxling eftersom hon som sitter på kontoret hade full koll på vem jag var, och mindes mitt namn från 2009-10 epoken.

Premium är BMW 5, Mercedes E, Audi S6 och jag tror Volvo S80/90
Lyx är BMW 7 och Mercedes C
Stor bil är Mercedes V
Sen tror jag det finns några riktigt vassa fordon till.

HP datorn: jag har den första versionen av Elitebook 360. Den hade inte inbyggd filter som nu. Jag är dock väldigt nöjd med datorn.

Freys ser ju absolut ut att kunna vara ett trevligt alternativ för att ta sig ut till ARN.

Finns inga priser angivna på hemsidan, någon som har ett hum om vad en resa kan kosta från Stockholms innerstad?

Toppen