Senaste nytt

Senator.. ut på tur igen, ofrivilligt ensam..

Frukostfrågan var retorisk För mig handlar Swiss F till stor del om FCL E. En av få lounger jag numera planerar lite extra tid.

e4b97acb96b1b6e37156e42ae18680ae.jpg

FCL E är verkligen riktigt trevligt - Njut!

..du holder et højt, kompromisløst niveau ! Jeg er imponeret. Føler mig i sammenligning selv som lidt af en tilbudsjæger (container-rotte?) og må tilstå jeg som oftest kan klare mig med lidt mindre. Fremragende billeder

..du holder et højt, kompromisløst niveau ! Jeg er imponeret. Føler mig i sammenligning selv som lidt af en tilbudsjæger (container-rotte?) og må tilstå jeg som oftest kan klare mig med lidt mindre. Fremragende billeder

Resor samt mat/dryck är den lyx jag fokuserar på. Allt annat köper vi på IKEA och reor ;) Tror inte jag har köpt ett klädesplagg utanför rea, eller typ på Nordstroms Rack på 10 år :D

Dags att backa bandet till gårdagen..

Flygbolag: Swiss
Flightnummer: LX1251
Rutt: ARN-ZRH
Kabin: Business
Plats: 1D

Detta avgång är väl den av Swiss 6 dagliga segment (3 till, 3 från Zurich) men det enklaste utbud i form av mat. Den sitter lite udda mellan lunch och middag tycker Swiss, så det är ingen varm mat på denna längre. Det vet jag, så jag åt hos Pontus.

Vi hade ursprungligen bokat 2D och 2F, men eftersom jag var ensam flyttade jag mig själv till rad 1. Två rader, och en passagerare per tvåsits. Alla var trötta märkte jag. Själva hade jag klivit upp 02.00 för att hämta Mini till vår säng, sen bråkade han med oss till 03.00 och jag vaknade igen 04.45. Lägg till alla adrenalinpåslag under dagen i visumjakten. Sjukt mycket jobb att göra, men jag tankade ner "The Highwaymen" från Netflix till iPaden. Lagom underhållning, men uppenbarligen inte spännande nog eftersom jag somnade efter käket.

Händelselös flight, och jag uppskattar Swisspersonalen som kände av stämningen i kabinen. "På" de som var vakna, och så snart någon var vaken var dom där på sitt uberkorrekta sätt. Två glas skumpa var allt jag hann med.

IMG_E1149.JPG

IMG_1150.JPG

Landade några minuter sent vid B. Tog 5min till hotellbussen där jag väntade 5min på upphämtning.

Limousine service har jeg virkelig også opdaget i stedet for almindelig taxi. Hvis jeg skal rejse "midt på dagen" fungerer tog til Kastrup fra Malmö jo helt fint og det plejer jeg at gøre. Men når man skal tidligt afsted, eller kommer sent hjem - så er det ikke meget dyrere, men ganske meget bedre, end almindelig taxi. Jeg bliver så godt som altid kørt af samme chauffør, super service og han ved præcist hvor jeg skal sættes af. Mercedes S lang i stedet for BMW 730 lang, men dejlig bil uanset... Limhamns Hyrverk er det jeg kører med.

Vad är det för dyr och spännande konferens du ska på?

För en Frey-ovan resenär: Vad är den stora skillnaden mot att boka tex Uber Lux där det oftast dyker upp just S-class eller 730/40 serie? Alltid haft trevliga chaufförer där också som vet exakt vart jag är och vart jag ska. Skulle tro till en bråkdel av priset?

OT: Jag också. Var på sista så blir kul att se "första" också. FruBrandten var där igår och tyckte det var bra!

Funkar hur bra som helst! Har också en x360 13" och använder filtret hela tiden. :)

Hur tycker du det elektroniska privacy filtret fungerar?
Jag skall beställa ny jobbdator och kan välja X360 eller 850 (både med likadan hw spec).
Att slippa ha ett löstagbart filter ser jag som en fördel om det fungerar tillfredställande.

EK

Vi börjar med Freys frågan. Uber Lyx är nog inte helt i samma liga. Alla chaufförer på Freys har säkerhetsklassning samt utbildning från Polisen inklusive SÄPO. De utför de flesta uppdrag vid statsbesök och dyl. Om jag minns rätt, Freys är ensamma om att ha grönt ljus för att köra in till VIP-avdelningen på Arlanda. Så deras fordon är registrerade för detta ändamål. Samma gäller på Bromma. Jag hade det ärofulla uppdraget från Martin B i 2013 att organisera transport med Freys till MD-80 eventet:
Event: Följ med på sista flygningen med SAS MD-80 - BusinessClass.se
Vi hade 4 bilar som åkte in på området till VIPen.

Sen hade jag en arbetsgivare 2009-2010 där transport till/från Arlanda alltid var med Freys. Först tyckte jag det var lite överkurs, men jag kom hem två gånger i snöstorm och det stod inga taxibilar på Arlanda. Däremot stod en kostymklädd herre med mitt namn. Då blev jag såld. Freys har kört åt Lufthansagruppen senaste 18 månader tror jag. Så jag tog kontakt med Freys i vintras för att kolla om vi kunde lägga upp ett avtal. Det var en ganska kul mailväxling eftersom hon som sitter på kontoret hade full koll på vem jag var, och mindes mitt namn från 2009-10 epoken.

Premium är BMW 5, Mercedes E, Audi S6 och jag tror Volvo S80/90
Lyx är BMW 7 och Mercedes C
Stor bil är Mercedes V
Sen tror jag det finns några riktigt vassa fordon till.

HP datorn: jag har den första versionen av Elitebook 360. Den hade inte inbyggd filter som nu. Jag är dock väldigt nöjd med datorn.

@pep en detalj till. Eftersom jag är egenföretagare har jag alternativet att etablera min egen resepolicy. Jag får betalat av mina uppdragsgivare för resor i ekonomiklass, samt Hilton-standard hotell. 90% av mina resor är i tjänsten, och ibland förlänger jag en resa privat eller tar med mig sambo+barn. Deras resor betalar vi privat. I mitt fall har jag valt att ha denna policy istället för att betala ut en högre lön och/eller ta ut en större utdelning.

Men jag skulle säga såhär: att även det som är privata resor så lägger vi ett oproportionerlig stort belopp på resor ;) Särskilt nu som vi båda är föräldralediga på deltid.

@Brandten jag glömde din andra fråga:
2019 Summit - B-to-B Marketing, Sales, and Product Conference | SiriusDecisions

SiriusDecisions är ett världsledande analysföretag inom B2B produkt, marknad och försäljning. Förvärvades av Forrester tidigare i år, så skall bli spännande se hur det påverkar.

För alla medlemmar som jobbar med dessa frågor skulle jag rekommendera att följa SiriusDecisions om ni inte gör. Bra metoder och analyser som jag anser är väldigt värdefulla i den förändrade köpprocessen vi ser. Jag nominerade min Fortune 100 kund i Kanada för "ROI Award 2019" för ett marknadsprogram jag och en annan person har designat åt dom. Nådde inte helt fram denna gången :)

Har Du någon förklaring varför Swiss first endast ger x2 till SAS Eurobonus men Lufthansa ger x 3. Inkonsekvent från samma företagsgrupp då alla andra bokningsklasser hanteras lika mellan de två bolagen. Jag har frågat flera gånger men får inga svar. Kanske Du vet/får?

Det var lika fram till för något år sen då lufthansa höjde... Ingen vet nog exakt varför

Toppen