Senaste nytt

Senator: ut på tur igen... ensamt

Senator

Moderator
Vänner,

Jag söker lite inspiration och hjälp. Min sambo tyckte i helgen att jag behövde luftas lite. Jag har varit hemma för mycket tycker hon, och är rätt grinig ;)

Hon tyckte jag skulle åka till Brooklyn och hälsa på vapendragaren @sembl Men han är på väg down under med Fru Sembl. Så medan jag låg i sängen i morse och hade Förste Överste Kommandot för Mini-Senator slösurfade jag lite i Uniteds app.

Jag kollade efter lite roliga Lufthansa First eller bolag som jag inte har åkt med, typ Thai, ANA och Asiana. Men jag såg att EZE var tillgänglig och Regeringen godkände 3 nätter borta som var en mer än budgetpropositionen. Vid 09.00 ringde jag, och 09.10 var biljetten klar.

FRA-EZE är till min vetskap den längste flighten i Lufthansas nätverk. 13.45 i Lufthansa First, och nu hoppas jag att Lufthansa har rykt upp sig @bnr

Jag offrar timmar i FCT för ett besök i nya FCL A i Zurich och tänker lite beroende av vart FRA-EZE avgår från, skippa FCT och gå till FCL B i stället. Här är bokningen:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 42 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Så vänner, jag söker tips vad jag skall göra under mina 36t i Buenos Aires. Jag planerar bo på Hilton eller Curio: särskilt nyfiken på lokal mat. EZE är en #bucketlist destination för mig

Här hade man hoppats på fin reserapport så är det bara en fråga om tips som råkar ligger I fel forum :(. Eller kan man hoppas på att @Senator live-rapporterar efter att han har fått tips?

Tanken är en semi-live rapport, men jag behöver lite inspel så jag kan fylla mina 36t där ;) Så fyll denna tråd med idéer så skall jag göra mitt bästa för att besöka några av dessa.

Kom över till NYC och hälsa på mig och FruAgehall i helgen! Går ju att ha trevligt även trots att sembl överger oss...

oh fan, hade jag veta det innan. Men nu är jag faktiskt lite exalterat att åka till Argentina och jag tänker att denna möjlighet dyker kanske inte upp...igen....på ett tag.

BTW: jag tror min sambo ångrade sig när jag sa: "Du älskling, jag har hittat en bucketlist destination, men jag har dåligt samvete för att det är 3 nätter." Hon svarade "vi kan åka till mina föräldrar om jag behöver hjälp, så det är ok". Efter det tog hon sig i akt: "vart åker du"? Jag: "Buenos Aires". Jag hörde bara "gulp" :p

Tanken är en semi-live rapport, men jag behöver lite inspel så jag kan fylla mina 36t där ;) Så fyll denna tråd med idéer så skall jag göra mitt bästa för att besöka några av dessa.
Jag har inte så många bra idéer tyvärr. Jag besökte den kända kyrkogården, samt gick runt en massa. Åt på köttrestauranger stup i kvarten och gick lite mer. Drack vin och kollade tango på kvällarna samt sprang vilse i en park...

Jag har inga tips då jag inte varit där men skall dit i Maj nästa år så ser fram emot en review av Hilton där jag tänkte bo.

Min plan är att ta en dagstur med båt över till Uruguay mest för att få ett land till på besöks listan.

Buenos Aires står även på min att göra-lista så jag har tyvärr inga insides. Jag hade nog tänkta stanna lite längre och även ta båten till Uruguay, finns iofs dagsturer.

Day Tour a Uruguay | Buquebus.com

Generellt brukar jag börja med att skanna av vad Condé Nast Traveller tycker.

Free travel guide to Buenos Aires, Argentina | CN Traveller

Två restauranger på The World's 50 Best Restaurants. Parrilla Don Julio på plats 55 verkar riktigt trevlig, "bästa parrillan i Buenos Aires" enligt delar av Internet. Båda har just nu bord för en till helgen :)

Parrilla Don Julio

Tegui

Toppen