Senaste nytt

Senator: ut på tur igen... ensamt

jumbooze

Medlem
Så skoj!
Ta en kaffe på Café Tortoni med en alfajor till eller media lunas


Om du tar Hilton så är du nere i Puerto Madero men jag tror Curio i San Telmo blir mera ”local”, Hilton är väl fint men det är inte så mycket känsla som Plaza Dorrego imho
De har ”marknad” där på söndagar.

Ta några empanadas eller en milanesa och givetvis en köttbit eller två vad gillar du att göra?
 

Ghoose

Medlem
Ahhh, ligger på min bucket också. Börjar varje sökning med EZE så jag vet hur svårt det är att hitta (iofs alltid kollat efter 2 platser). Har funnits ganska mycket i augusti dock men nu är det barskrapat igen.

Blev duktigt inspirerad av @agehall som gjorde en kort trip just denna sträcka och nu @Senator en mer "long stay" variant... Attans va sugen man är på att göra det samma. Ser verkligen fram emot semirapporten! :D
 

ELOS

Medlem
CURIO rekommenderas varmt. Fantastiska restauranger på husknuten. Jag skulle göra cykeltur i Buenos Aires - The Ultimate City tour.
Buenos Aires Bike Tours Sightseeing & Theme Tours | Biking Buenos Aires

Det är viktigt att förboka på webben. Efter en dags cykling i god gemenskap med 8 andra i en grupp blir du rejält hungrig och njuter av en rejäl köttbit på en av de lokala haken.
Det är också intressant att åka ut till Tigre deltat. Tar ca 30 min med lokaltåg och sedan finns det många lokala turbåtar som tar dig runt på de fantastiska kanalerna.
Bli inte lurad på taxiresan från flygplatsen till city. Jag kör alltid Blacklane med fast pris.
Hör gärna av dig om du vill ha mera tips.
Lufthansa är som de är. Ibland bra ofta ganska dåligt. Men att kunna sova 10 timmar ombord är guld värt.
 

ante888

Medlem
Buenos Aires står även på min att göra-lista så jag har tyvärr inga insides. Jag hade nog tänkta stanna lite längre och även ta båten till Uruguay, finns iofs dagsturer.

Day Tour a Uruguay | Buquebus.com

Generellt brukar jag börja med att skanna av vad Condé Nast Traveller tycker.

Free travel guide to Buenos Aires, Argentina | CN Traveller

Två restauranger på The World's 50 Best Restaurants. Parrilla Don Julio på plats 55 verkar riktigt trevlig, "bästa parrillan i Buenos Aires" enligt delar av Internet. Båda har just nu bord för en till helgen :)

Parrilla Don Julio

Tegui

Har varit på Don Julio, och tyckte att det var bra! Har även hört gott om "La Cabrera", ett liknande ställe.
I det området finns det mycket barer osv.

CURIO rekommenderas varmt. Fantastiska restauranger på husknuten. Jag skulle göra cykeltur i Buenos Aires - The Ultimate City tour.
Buenos Aires Bike Tours Sightseeing & Theme Tours | Biking Buenos Aires

Det är viktigt att förboka på webben. Efter en dags cykling i god gemenskap med 8 andra i en grupp blir du rejält hungrig och njuter av en rejäl köttbit på en av de lokala haken.
Det är också intressant att åka ut till Tigre deltat. Tar ca 30 min med lokaltåg och sedan finns det många lokala turbåtar som tar dig runt på de fantastiska kanalerna.
Bli inte lurad på taxiresan från flygplatsen till city. Jag kör alltid Blacklane med fast pris.
Hör gärna av dig om du vill ha mera tips.
Lufthansa är som de är. Ibland bra ofta ganska dåligt. Men att kunna sova 10 timmar ombord är guld värt.

Tigre-deltat kan jag instämma om, väldigt fint.

Andra tips:

Nära parken San Martin finns en glasskedja som heter Rapa Nui, grym glass. De tar verkligen glassen på allvar i BsAs, och det går att köpa i stora lass om man vill (finns hinkar på flera liter som man köper och delar på).
Finns även ett kafé i närheten som heter La Motofeca, som serverar lite mer ljusrostat hipsterkaffe, om man gillar sånt.

Jag var på ett fine dining-ställe som heter "I Latina", som jag verkligen kan rekommendera. Det finns inte på listor liknande "50 best" men det var riktigt bra, de serverar sina tolkningar av latinamerikansk mat.

Skulle rekommendera att ta en promenad i San Telmo någon kväll, runt Plaza Dorrego är det rätt mysig stämning med tango på torget.
Jag använde mig av "Tienda leon" för att ta mig från Ezeiza in till stan, och tillbaka så fixade hotellet transfer till samma pris.
Loungen på Ezeiza är inget att skriva hem om, och tänk på att "cash is king". Det är rätt dyrt att ta ut pengar så man får planera lite, även om man maxar uttaget (som inte är speciellt generöst) så blir det procentuellt ganska mycket i avgift.
 
Toppen