Senaste nytt

Senator: ut på tur igen... ensamt

Berguv

Medlem
Var där på business, han inte med så mycket men:
+1 på att äta glass, de har en stor italiensk befolkning.
+1 på kött.
Finns en najs saluhall, Mercado de San Telmo.
San Telmo gillade jag.
Kolla in Avenida de 9 Julio - mest för att trafiken är helt loco.
 

Senator

Moderator
Tack till alla för inspel:
Jag lutar åt Curio över Hilton. Jag tyckte ett COLONIAL BALCONY 1 QUEEN BED ser trevligt ut för ca $145 med min CORP RATE. Standard rum på Hilton med CORP RATE är $233
Buenos Aires Hotel Rooms | Standard Guest Rooms | Anselmo Buenos Aires, Curio Collection by Hilton

Middag fredag och lunch lördag:
La Cabrera | Parrilla Argentina - Buenos Aires
La Cabrera | Parrilla Argentina - Buenos Aires
Don Julio: Parrilla Don Julio
Parrilla Don Julio
Köttsvettningar redan..

Jag har fått tips att hänga i Palermo Soho, så det blir nog min bas.

Andra målsättningar:
3 nätter med minimum 6t ostörd sömn (2 av dessa ombord LH F där jag alltid sover bra)
1 hotellfrukost i lugnet
Tömma emaillådan för all ångest
Jobba på min Economist backlog
Träna på hotellet
Promenera så mycket som möjligt
 
Vid mitt besök i mars bodde jag tre nätter downtown och tre nätter i Palermo Soho, även jag rekommenderar att hänga på det sistnämnda stället med ofantligt mycket barer och restauranger.
Jag käkade på La Cabrera och det var riktigt bra, jag skippade förrätt och det var ett bra drag då man dels fick en ammis och dels tror jag att minsta köttbiten var 400 gram.
Ett annat ställe som föll mig som gillar riktig korv i smaken var den lilla hörnrestaurangen Chori (Finns bara på Facebook) även denna i Palermo Soho.
 

Senator

Moderator
Då är jag incheckat på LX1251 i morgon. Någon annan med på den i morgon? Det blir förövrigt min premiärtur med C300 som i morgon flyger denna sträcka som LX1251. Jag har bokat denna kärra mellan ZRH-NAP med familjen om några veckor, men det blir alltså redan nu premiärresa för min del.

Jag har möjligtvis ändrat mig om FCT i morgon OM LH510 kommer ligga kvar med C16 som avgångsgate. Mina senaste FCT besök har kantats av världens tråkigaste i-landsproblem: nämligen avresa från Z50-69, med andra ord åkt bil mellan 150-300m varje gång ;) Men tro mig, man vill INTE åka från C16 om man inte åker First :eek:

Kan även säga hej hos Pontus några minuter mellan 14.30-14.50 om någon har vägarna förbi.
 
Toppen