Mitt senatorkort är giltigt till 02/27 så jag har bokat i januari och februari 2026. Vi hoppas att det då är "fred" i området. Det verkar i alla fall flygbolagen tro på. 1012 Euro är full flexibel business class fare vilket är väldigt förmånligt för 3 europa segment och 2 interkontinentala segment - full refunderbara alltså. ja jag har bokat med vändande flyg ankommer 03.15 och flyger går tillbaka 08.15 så jag tror inte det ska vara några problem med denna transfer/connection mht. pass och säkerhetskontroller.
Om flyget väl kommit till Tel Aviv satsar jag på att samma kärra åker tillbaka.
Det brukar man kunna göra men dels så finns det väl inga garantier att det erbjuds även nästa år och dels så ger det ju inga QP mot lifetime senator.Brukar man inte kunna förlänga Senatorstatus för typ € 2000:-? Det ger förstås inga miles, men du du slipper ett par timmars utfrågning på utresorna från Tel Aviv![]()
Har du gjort detta på TLV tidigare? Vet du någon som gjort det? Känner du till att den flygplatsen har ett väldigt dåligt rykte för intrusiva säkerhetskontroller?ja jag har bokat med vändande flyg ankommer 03.15 och flyger går tillbaka 08.15 så jag tror inte det ska vara några problem med denna transfer/connection mht. pass och säkerhetskontroller.
Om flyget väl kommit till Tel Aviv satsar jag på att samma kärra åker tillbaka.
Det är exakt en person i den länkade tråden som själv påstår sig ha genomfört back-to-back transfer tre gånger, och skriver att han då har använt sig av en concierge-tjänst. (Övriga skriver om transfer.) Personen som skriver detta är tydligen amerikan (vilket lär kunna påverka hur man behandlas i Israel) och inlägget är skrivet för drygt fem år sedan, d.v.s. före covid och vid en lägre hotbild i regionen än idag. Jag skulle inte ta detta som intäkt för att det fungerar felfritt idag, utan vilja se inlägg från personer på EU/EES-pass som genomfört detta mer nyligen oktober 2023.Letade lite snabbt för jag har ofta läst kommentarer om svårigheter med milage runs till Isreal. Jag hittade denna tråd på Flyertalk föreslår att det är möjligt och även airside transfer ska gå: https://www.flyertalk.com/forum/bri...-tlv-any-issues-overnight-even-back-back.html
Om någon har exempel på folk som har andra erfarenheter, dela gärna.
Det var inte meningen att framställa det som en sanning, bara som ett exempel. Jag har som sagt läst mycket tyckande men få med faktiskt erfarenhet. Upprepar uppmaningen att länka till andra som har delat erfarenhet med milage runs till Isreal positiv eller negativ.Det är exakt en person i den länkade tråden som själv påstår sig ha genomfört back-to-back transfer tre gånger, och skriver att han då har använt sig av en concierge-tjänst. (Övriga skriver om transfer.) Personen som skriver detta är tydligen amerikan (vilket lär kunna påverka hur man behandlas i Israel) och inlägget är skrivet för drygt fem år sedan, d.v.s. före covid och vid en lägre hotbild i regionen än idag. Jag skulle inte ta detta som intäkt för att det fungerar felfritt idag, utan vilja se inlägg från personer på EU/EES-pass som genomfört detta mer nyligen oktober 2023.