Senaste nytt

Senator milage/status run

Jag är lifetime FTL saknar 7000 QP från lifetime Senator

Min tanke med detta inlägg är att det är möjligt att "säkra" billiga biljetter för rekvalificering som dessutom är fullt återbetalningsbara. Denna prisnivå kommer sannolikt ändras snart när LH gruppen tar över helt.

Mitt senatorkort är giltigt till 02/27 så jag har bokat i januari och februari 2026. Vi hoppas att det då är "fred" i området. Det verkar i alla fall flygbolagen tro på. 1012 Euro är full flexibel business class fare vilket är väldigt förmånligt för 3 europa segment och 2 interkontinentala segment - full refunderbara alltså. ja jag har bokat med vändande flyg ankommer 03.15 och flyger går tillbaka 08.15 så jag tror inte det ska vara några problem med denna transfer/connection mht. pass och säkerhetskontroller.
Om flyget väl kommit till Tel Aviv satsar jag på att samma kärra åker tillbaka.

Räkna med att få en del frågor av säkerhetspersonlen på TLV…

Brukar man inte kunna förlänga Senatorstatus för typ € 2000:-? Det ger förstås inga miles, men du du slipper ett par timmars utfrågning på utresorna från Tel Aviv ;)

Brukar man inte kunna förlänga Senatorstatus för typ € 2000:-? Det ger förstås inga miles, men du du slipper ett par timmars utfrågning på utresorna från Tel Aviv ;)
Det brukar man kunna göra men dels så finns det väl inga garantier att det erbjuds även nästa år och dels så ger det ju inga QP mot lifetime senator.

Med det sagt är jag också tveksam men att boka full flex ett år framåt gör ju att man kan utvärdera läget närmare inpå.

ja jag har bokat med vändande flyg ankommer 03.15 och flyger går tillbaka 08.15 så jag tror inte det ska vara några problem med denna transfer/connection mht. pass och säkerhetskontroller.
Om flyget väl kommit till Tel Aviv satsar jag på att samma kärra åker tillbaka.
Har du gjort detta på TLV tidigare? Vet du någon som gjort det? Känner du till att den flygplatsen har ett väldigt dåligt rykte för intrusiva säkerhetskontroller?

Rapportera väldigt gärna tillbaka hur det gick. Bland det som vi vill veta är hur noggrann kroppsbesiktningen blir och om de "lånar" din telefon och dator under tiden. Kolla gärna ifall din arbetsgivare har policy som förbjuder dig att ta med jobbtelefon till Israel.

Kom ett litet nyhetsbrev nyss

Welcome offer
New: get Points, Qualifying Points and HON Circle Points on ITA Airways flights

Earn 6,000 additional miles now
Dear Brandten

With ITA Airways as the newest Lufthansa Group member, the status programme universe has just become even bigger. From today, you’ll earn Points and Qualifying Points for status on all ITA Airways flights, as well as HON Circle Points when you fly Business Class. That means you’ll have even more ways of achieving frequent flyer status.

As you already know, you can also earn and redeem miles on all ITA Airways flights.

To celebrate the start of this partnership, we’ve got a special offer for you on ITA Airways flights. Earn 2,000 additional miles for two continental flights and 4,000 additional miles for two intercontinental flights, regardless of your chosen travel class.1

To take advantage of this offer, activate it by 31.3.2025 and fly between 1.3. and 15.4.2025.

A taste of Italian hospitality awaits,
Your Mi les & More Team

Letade lite snabbt för jag har ofta läst kommentarer om svårigheter med milage runs till Isreal. Jag hittade denna tråd på Flyertalk föreslår att det är möjligt och även airside transfer ska gå: https://www.flyertalk.com/forum/bri...-tlv-any-issues-overnight-even-back-back.html

Om någon har exempel på folk som har andra erfarenheter, dela gärna.
Det är exakt en person i den länkade tråden som själv påstår sig ha genomfört back-to-back transfer tre gånger, och skriver att han då har använt sig av en concierge-tjänst. (Övriga skriver om transfer.) Personen som skriver detta är tydligen amerikan (vilket lär kunna påverka hur man behandlas i Israel) och inlägget är skrivet för drygt fem år sedan, d.v.s. före covid och vid en lägre hotbild i regionen än idag. Jag skulle inte ta detta som intäkt för att det fungerar felfritt idag, utan vilja se inlägg från personer på EU/EES-pass som genomfört detta mer nyligen oktober 2023.

Kenya kanske är ett bättre alternativ om än dyrare?
Personligen så vill jag gärna få något mer än statuspoäng ut av resan även i de fall det är huvudsyftet.

Edit: såg nu att det var minimum stay 8 dagar, lite väl länge för en MR kanske. Andra förslag?

Det är exakt en person i den länkade tråden som själv påstår sig ha genomfört back-to-back transfer tre gånger, och skriver att han då har använt sig av en concierge-tjänst. (Övriga skriver om transfer.) Personen som skriver detta är tydligen amerikan (vilket lär kunna påverka hur man behandlas i Israel) och inlägget är skrivet för drygt fem år sedan, d.v.s. före covid och vid en lägre hotbild i regionen än idag. Jag skulle inte ta detta som intäkt för att det fungerar felfritt idag, utan vilja se inlägg från personer på EU/EES-pass som genomfört detta mer nyligen oktober 2023.
Det var inte meningen att framställa det som en sanning, bara som ett exempel. Jag har som sagt läst mycket tyckande men få med faktiskt erfarenhet. Upprepar uppmaningen att länka till andra som har delat erfarenhet med milage runs till Isreal positiv eller negativ.

Toppen