Senaste nytt

Senator milage/status run

ELOS

Medlem
Hej! Från idag får man även status poäng på ITA Det finns riktiga sweet spots tex. Amsterdam -Milani - Rom -Tel Aviv för 980 Euro i businessclass. Det ger 2x (40+40+200 QP) 560 QP., Lägg till billig businessklass från Skandinavien till Amsterdam med LH grupp för 5000 kr till så kan vi addera 160 QP till dvs totalt 720 QP.
På denna flygning från man också njuta av ITA Airbus 321 neo: https://onemileatatime.com/insights/ita-airways-a321neo-business-class/

1739647848157.png

Så har jag bokat 2 business AMS-Milano-Rom-Tel Aviv - fullt återbetalningsbara biljetter för 1050 Euro i business class. Med LH anslutning behövs bara 3 resor för Senator rekvalificering - ändå hyfsat billigt. Så blir dert konflikt i området igen - full återbetalning !

Last edited:
Så har jag bokat 2 business AMS-Milano-Rom-Tel Aviv - fullt återbetalningsbara biljetter för 1050 Euro i business class. Med LH anslutning behövs bara 3 resor för Senator rekvalificering - ändå hyfsat billigt. Så blir dert konflikt i området igen - full återbetalning !
Har du bokat med vändande flyg eller har du någon övernattning i Tel Aviv? Hur funkar det med inresa som svensk och påverkar UDs avrådan på något sätt om man enbart uppehåller sig vid flygplatsen?

Mitt senatorkort är giltigt till 02/27 så jag har bokat i januari och februari 2026. Vi hoppas att det då är "fred" i området. Det verkar i alla fall flygbolagen tro på. 1012 Euro är full flexibel business class fare vilket är väldigt förmånligt för 3 europa segment och 2 interkontinentala segment - full refunderbara alltså. ja jag har bokat med vändande flyg ankommer 03.15 och flyger går tillbaka 08.15 så jag tror inte det ska vara några problem med denna transfer/connection mht. pass och säkerhetskontroller.
Om flyget väl kommit till Tel Aviv satsar jag på att samma kärra åker tillbaka.

Har du redan lyckats kvalificera i 2025, bra jobbat! Jag kommer nog också klara mig i år. Smart med full flex

Toppen