Senaste nytt

[Semi-Live] Tur & Retur till USA för 20k Eurobonus

Just nu väldigt dåligt internet, men tänkte få ned några punkter för den som själv sitter och överväger en flygning med TAP.

Än så länge är jag väldigt nöjd. Flygtiden mellan Sverige och Portugal kan kännas något lång, men väl på plats är det guld och gröna skogar.

I luften levererar TAP en bra produkt intra-Europa, och min ända synpunkt är maten.

Lissabon som är TAPs ena bas (andra är Porto) är väldigt trevlig. Flygplatsen känns inte onödigt stor, och man går snabbt från Gate till Gate eller Gate till Lounge.

Väl i TAPs Lounge erbjuder bolaget en bra upplevelse vad gäller matutbud, amenities och service.
Man har i Loungens ena hörn placerat en bar som strax innan lunch var helt tom och redan då bamannad med två bartenders.

Sprit och vinutbud är båda väldigt bra, men spriten ett strå vassare. Bartenderns blandar exceptionellt bra drinkar och det är verkligen ett ”hantverk”.

Nu får vi se vad dem har att leverera på long-haul, men bara deras lounge för mig är värd en extra timma och 2-3 spritglada kompisar!
 
Då var vi förbi loungen för att prova alla delikatesser. Jag har plöjt igenom en del email och jobb härifrån.

Det är något alldeles underbart med att sitta i en lounge... i ett annat land och arbeta! Alla människor och äventyr som folk är påväg mot är för mig spännande och en nästan förförisk tanke.

Just nu har det blivit två snabba drinkar (6:eek:r) och TAPs egna bartenders i deras barer gör det riktigt bra.

En fantastisk GT, med portugisisk gin samt en caprinoska! Känner att resan nu börjar på riktigt, lagom rund om fötterna.

Snart dags för bloodymary och flygtur!
 

Attachments

  • 1545896D-A9A5-475B-B3D4-AF0CF03EF5EE.jpeg
    1545896D-A9A5-475B-B3D4-AF0CF03EF5EE.jpeg
    42,6 KB · Visningar: 386
  • E63F5AAD-9E6C-4342-9600-E717F641E63C.jpeg
    E63F5AAD-9E6C-4342-9600-E717F641E63C.jpeg
    128,1 KB · Visningar: 397
  • 854ADEC9-7556-4EF4-BC0D-396994D22D5C.jpeg
    854ADEC9-7556-4EF4-BC0D-396994D22D5C.jpeg
    49,7 KB · Visningar: 397
  • 7F36A09F-7EFA-4E70-A9C5-038803CA02CD.jpeg
    7F36A09F-7EFA-4E70-A9C5-038803CA02CD.jpeg
    40,4 KB · Visningar: 398
  • 4A67CFA6-4AFD-4C7D-870B-09F7693C6636.jpeg
    4A67CFA6-4AFD-4C7D-870B-09F7693C6636.jpeg
    90,1 KB · Visningar: 375

Taggen

Medlem
Då var vi förbi loungen för att prova alla delikatesser. Jag har plöjt igenom en del email och jobb härifrån.

Det är något alldeles underbart med att sitta i en lounge... i ett annat land och arbeta! Alla människor och äventyr som folk är påväg mot är för mig spännande och en nästan förförisk tanke.

Just nu har det blivit två snabba drinkar (6:eek:r) och TAPs egna bartenders i deras barer gör det riktigt bra.

En fantastisk GT, med portugisisk gin samt en caprinoska! Känner att resan nu börjar på riktigt, lagom rund om fötterna.

Snart dags för bloodymary och flygtur!
Grogg?
 
Har varit en hektisk tid, på Lissabon flygplats efter senaste inlägget. Allt har i alla fall slutat med att jag fått flytta mig till Porto och blivit ombokad till denna flight mot USA.
Landade precis.

Är själv lite chockad då jag inte fick någon förklaring till min ombokning.
Nåväl, nu ska vi prova Loungen i Porto innan vi äntligen får gå på TAPs A321 NEO mot USA.

Är det någon som har tips på vad man gör en torsdagskväll på Manhattan?
 

Nemo

Medlem
Har varit en hektisk tid, på Lissabon flygplats efter senaste inlägget. Allt har i alla fall slutat med att jag fått flytta mig till Porto och blivit ombokad till denna flight mot USA.
Landade precis.

Är själv lite chockad då jag inte fick någon förklaring till min ombokning.
Nåväl, nu ska vi prova Loungen i Porto innan vi äntligen får gå på TAPs A321 NEO mot USA.
Är det denied boarding ska du fått en resecheck på €720 enligt Tap’s resevillkor (om jag tolkat dem rätt). Och ett telefonkort.

https://www.flytap.com/-/media/Flyt...hash=F2A5E7332413BF175A9B624497BF6554E36A3C30

”9.2.4 Without prejudice to the provided for in any applicable law, whenever, in relation to a flight of which we are the operating carrier and for which you have a confirmed reservation and you have presented yourself for check-in as indicated to you in writing (or electronically) or, lacking such indication, up to 45 minutes before the time foreseen for the departure of such flight, you have to be denied boarding for a reason not included in Article
7.1 above and you agree with us to voluntarily surrender your reservation, we shall: a) immediately compensate you, in travel vouchers and/or other services, in the amount of €300 (for all flights up to 1,500 kilometers) or of €480 (for all intra-Community flights of more than1,500kilometersand for all other flightsbetween 1.500and3.500 kilometers)orof €720 (for all flights not falling under the foregoing situations); and b) offer you, free of charge, your choice of: (i) the reimbursement, within seven Days (in travel vouchers and/or other services), of the full purchase price of your Ticket for the part or parts of the journey not madeand,iftheflightisnolongerservinganypurposeinrelationtoyouroriginaltravelplan,for the part or parts of it already made and, in this latter case and when applicable, a return flight (at the earliest opportunity) to your first point of departure or (ii) the rerouting, under comparable transport conditions, to your final destination, at the earliest opportunity or (iii) the rerouting, under comparable transport conditions, to your final destination, at a later date of your convenience, but subject to seatsavailability; and
c) also offer you, free of charge, meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time,hotelaccommodation(incaseswhereastayofoneormorenightsoranadditionalstayto that intended by you becomes necessary), transport, when necessary, between the airport and the place of accommodation (hotel or other) and a phonecard.
Note 1: The reimbursement as per paragraph (i) of paragraph a) of this Article 9.2.4 shall not be applicable if the flight on which you are denied boarding is part of an inclusive tour and you are entitled to reimbursement under Directive 90/314/EEC. Note 2: The distances referred to in this Article 9.2.4 are measured by the great circle route method
.”
 

MTheC

Medlem
Har varit en hektisk tid, på Lissabon flygplats efter senaste inlägget. Allt har i alla fall slutat med att jag fått flytta mig till Porto och blivit ombokad till denna flight mot USA.
Landade precis.

Är själv lite chockad då jag inte fick någon förklaring till min ombokning.
Nåväl, nu ska vi prova Loungen i Porto innan vi äntligen får gå på TAPs A321 NEO mot USA.

Är det någon som har tips på vad man gör en torsdagskväll på Manhattan?
Verkar som de har en del problem. Åkte i förra veckan (till NYC) och hade då problem med försening vilket ledde till ombokning, fick bråka en hel del med dem för att få en ombokning som vi ville ha (de ville försena oss med 24h när det fanns mycket bättre alternativ med andra bolag). Har förstått från andra (och vilket TAPs personal på flygplatsen i princip sa rakt ut) att de inte betalar ut ersättning om man inte vidtar juridiska åtgärder.

Gällande andra frågan så finns det ju mycket. Beror på vad man gillar. Ett bra tips för den som gillar fine dining är drop-in platser i baren på Eleven Madison Park. Om man vill dricka cocktails finns massa ställen, gillar t ex Attaboy , PDT är fortfarande bra också. Bra koreanskt finns på Her Name is Han och bra vietnamesiskt på Van Da.
 
Toppen