Senaste nytt

[Semi-Live] Tur & Retur till USA för 20k Eurobonus

Då har vi precis ankommit till Lissabon. Welcome to Portugal önskade jag att flygvärdinnorna hade sagt. Men icke, får istället låtsas som att dem sa det och rida på en fejk våg av "makalös servis".

Hursom var det en fantastisk händelselös flight ned till Portugal. Flighten var med en relativt ny och fräsch A320 NEO, utan internet! :O Skärpning TAP!!!
Servisen på flighten var bra, vi fick en varm "Lunch/frukost" klockan 07:00 på morgonen med en styckdetalj som en 4 åring skulle kunnat stycka. verkligen inte gott och ganska segt.

Jag valde istället att äta två mackor och den goda "kycklingbakelsen" som kom med köttbiten. Detta tillsammans med ett glas Cava, för att sedan gå över till deras vitt vin. Jag kände att starkspriten kanske var en aning tidig att börja med och håller mig till loungen i Lissabon som skall ha en jäkligt bra bar (jag återkommer med bilder och utvärdering).

Flyget och känslan överlag hos TAP tycker jag var bra. Dem håller en business-class produkt med en stängd gardin, och jag kan inte undgå att skratta lite åt SAS business intra-europa.
Den är så TYPISK Svensk... På SAS har vi ingen gardin, vi bjuder på samma dryck och mat som serveras i övriga kabinen och folk får självklart använda plus-toaletten. Känner verkligen att man jobbar med sloganen "Bara för du betalar mer ska du inte ha det bättre".

Detta var dock inget man upplevde hos TAP, utan bolaget bjöd på vin och bubbel i helflaska (75 cl). Unika måltider och ett eget utbud av snacks.

Överlag är jag nöjd med allt förutom köttbiten.

Hoppas nu kunna njuta av sjuttioelva GT's innan planet till New York.

Skål på er.
 
Last edited:
Liter bilder den flighten
 

Attachments

  • C56F4E89-B445-4A50-837E-C5EFF5C03762.jpeg
    C56F4E89-B445-4A50-837E-C5EFF5C03762.jpeg
    57,1 KB · Visningar: 476
  • F066C405-8D7A-4902-985B-7C271F8758E6.jpeg
    F066C405-8D7A-4902-985B-7C271F8758E6.jpeg
    59,1 KB · Visningar: 462
  • A83B1B4A-E6AC-463C-B925-86EB746E1304.jpeg
    A83B1B4A-E6AC-463C-B925-86EB746E1304.jpeg
    50,6 KB · Visningar: 488
  • 0B9B33A6-9696-42E7-ABFF-A2FFFFC54B22.jpeg
    0B9B33A6-9696-42E7-ABFF-A2FFFFC54B22.jpeg
    53,9 KB · Visningar: 491
  • 234D1464-A1C2-4A75-AC9D-18C863004950.jpeg
    234D1464-A1C2-4A75-AC9D-18C863004950.jpeg
    58,5 KB · Visningar: 456
  • FAD92371-6F5A-4782-AAB0-A8B65C04987D.jpeg
    FAD92371-6F5A-4782-AAB0-A8B65C04987D.jpeg
    28,7 KB · Visningar: 457
  • 19674CEB-45BB-4AE3-9CDC-E63A065B8DA6.jpeg
    19674CEB-45BB-4AE3-9CDC-E63A065B8DA6.jpeg
    50 KB · Visningar: 465
  • DD46AAE0-F410-4567-986A-8FAB8710202E.jpeg
    DD46AAE0-F410-4567-986A-8FAB8710202E.jpeg
    25,1 KB · Visningar: 466
Ta något billigt som ligger nära kommunikationer så löser sig det mesta, har du inte varit i NY så är ju Times Square mitt i smeten.

45gatan mellan aveny 7/8 ligger beer culture. På gatan ovanför House of brews. Går du ut mot 10e avenyn där ifrån springer du på Hellcat Annie, hette tidigare pony club och var grymt, vet inte hur det är med nya namnet.

På lördagar är det can release på other half, stå och köa för att köpa burkar eller gå in och testa några av deras 20-tal öl på tapp.
Varit här förut men då var jag ung! Så blir helt klart en ny upplevelse nu!

Tack för tips om other half!
Ska shoppa på lördag men ska försöka på mig minst 5 av deras 20 öl’
 

Taggen

Medlem
Då har vi precis ankommit till Lissabon. Welcome to Portugal önskade jag att flygvärdinnorna hade sagt. Men icke, får istället låtsas som att dem sa det och rida på en fejk våg av "makalös servis".

Hursom var det en fantastisk händelselös flight ned till Portugal. Flighten var med en relativt ny och fräsch A320 NEO, utan internet! :O Skärpning TAP!!!
Servisen på flighten var bra, vi fick en varm "Lunch/frukost" klockan 07:00 på morgonen med en styckdetalj som en 4 åring skulle kunnat stycka. verkligen inte gott och ganska segt.

Jag valde istället att äta två mackor och den goda "kycklingbakelsen" som kom med köttbiten. Detta tillsammans med ett glas Cava, för att sedan gå över till deras vitt vin. Jag kände att starkspriten kanske var en aning tidig att börja med och håller mig till loungen i Lissabon som skall ha en jäkligt bra bar (jag återkommer med bilder och utvärdering).

Flyget och känslan överlag hos TAP tycker jag var bra. Dem håller en business-class produkt med en stängd gardin, och jag kan inte undgå att skratta lite åt SAS business intra-europa.
Den är så TYPISK Svensk... På SAS har vi ingen gardin, vi bjuder på samma dryck och mat som serveras i övriga kabinen och folk får självklart använda plus-toaletten. Känner verkligen att man jobbar med sloganen "Bara för du betalar mer ska du inte ha det bättre".

Detta var dock inget man upplevde hos TAP, utan bolaget bjöd på vin och bubbel i helflaska (75 cl). Unika måltider och ett eget utbud av snacks.

Överlag är jag nöjd med allt förutom köttbiten.

Hoppas nu kunna njuta av sjuttioelva GT's innan planet till New York.

Skål på er.
De kanske har öl på tap(p) också?
 

DanielKif

Medlem
Flyget och känslan överlag hos TAP tycker jag var bra. Dem håller en business-class produkt med en stängd gardin, och jag kan inte undgå att skratta lite åt SAS business intra-europa.
Den är så TYPISK Svensk... På SAS har vi ingen gardin, vi bjuder på samma dryck och mat som serveras i övriga kabinen och folk får självklart använda plus-toaletten. Känner verkligen att man jobbar med sloganen "Bara för du betalar mer ska du inte ha det bättre".


Skål på er.
SAS har ingen business inom europa.
 

igelkotten

Medlem
Då har vi precis ankommit till Lissabon. Welcome to Portugal önskade jag att flygvärdinnorna hade sagt. Men icke, får istället låtsas som att dem sa det och rida på en fejk våg av "makalös servis".

Hursom var det en fantastisk händelselös flight ned till Portugal. Flighten var med en relativt ny och fräsch A320 NEO, utan internet! :O Skärpning TAP!!!
Servisen på flighten var bra, vi fick en varm "Lunch/frukost" klockan 07:00 på morgonen med en styckdetalj som en 4 åring skulle kunnat stycka. verkligen inte gott och ganska segt.

Jag valde istället att äta två mackor och den goda "kycklingbakelsen" som kom med köttbiten. Detta tillsammans med ett glas Cava, för att sedan gå över till deras vitt vin. Jag kände att starkspriten kanske var en aning tidig att börja med och håller mig till loungen i Lissabon som skall ha en jäkligt bra bar (jag återkommer med bilder och utvärdering).

Flyget och känslan överlag hos TAP tycker jag var bra. Dem håller en business-class produkt med en stängd gardin, och jag kan inte undgå att skratta lite åt SAS business intra-europa.
Den är så TYPISK Svensk... På SAS har vi ingen gardin, vi bjuder på samma dryck och mat som serveras i övriga kabinen och folk får självklart använda plus-toaletten. Känner verkligen att man jobbar med sloganen "Bara för du betalar mer ska du inte ha det bättre".

Detta var dock inget man upplevde hos TAP, utan bolaget bjöd på vin och bubbel i helflaska (75 cl). Unika måltider och ett eget utbud av snacks.

Överlag är jag nöjd med allt förutom köttbiten.

Hoppas nu kunna njuta av sjuttioelva GT's innan planet till New York.

Skål på er.

Har samma erfarenhet med TAP. Flög med 3 polare i C OSL-LIS och LIS-BOS och var nöjd med produkten. Iofs betalade jag endast 6500 kr, så var lättflörtad!
 
Toppen