Senaste nytt

Semi live reserapport: 50 Years Round The World (50YRTW) Trip

Kan man beställa enbart en köttbit där? Jag vill inte ha en massa konstigheter utan enbart kött och något tillbehör samt eventuellt någon sås.

Ja d kan man, det finn i deras lunch meny. Är osäker om man kan göra d på kvällen dock, tyckte mig se att någon beställde in olika kötträtter men vågar inte lova det. Ni kan väl maila å fråga.

God morgon från Silver Kris Loungen på Changi Airport, T2. Efter lite palaver vid incheckningen angående mitt ETA Visa samt min rutt mot Sydney via Tokyo, Haneda, varför den rutten jo för att man kan ;). Tror nog att damerna i ANA disken tyckte jag var konstig som inte åkte direkt från Singapore till Sydney:D.

Det blev ett intensivt Singapore besök denna gången, passade på att testa lite saker som jag ej hann förra gången frun och jag besökte staden. Då hotellet jag bodde på inte erbjöd frukost så började jag morgonen med lite "kontors arbete" och the samt kaffe på rummet, vid 11 tiden började jag bli ganska hungrig så jag beslutade mig för att leta reda på ett lunch ställe. Då det inte råder ngn brist på gaturestauranger behövde jag inte gå så lång fören jag hittade ett hak av dignitet som jag slog mig ner i och intog en välbehövlig lunch.
IMG_5235.JPG

Efter denna delikata måltid tog jag mig in mot city, efter lite planlöst vandrande så kände jag att det tarvades lite dricka, Singapore e en het stad och då skall man dricka ofta för att motverka uttorkning.
IMG_5256.JPG

Efter några angenäma samtal med två äldre damer vid bardisken så hade denna överskattade drink skinkis ner och det var dax att gå vidare.
IMG_5264.JPG

Det fick bli ett besök av Clark Quay för kaffe å glass.
IMG_5282.JPG

Kunde inte hålla mig så d fick bli ett kärt besök av Chinatown, där passade jag på att testa kyckling fötter och svamp i ngn sorts sås, smakade faktiskt hetat ok. :D Nu började jag bli ganska trött så jag åkte till hotellet och tog en dusch samt vilade lite. Vid 21 tiden tog jag en taxi till Jumbo Seafood-East Coast area.
IMG_5295.JPG

Som avslutning på en intensiv dag fick det bli en Black Pepper Crab, underbart!:) Den som gillar skaldjur skall definitivt prova på denna. Nu började jag känna mig helt utbränd så jag tog en taxi till hotellet och fullkomligt stupade i säng.
Nu e d boarding av NH 842 så vi hörs igen senare

Ja då har man kommit till Japan igen då :eek:, var ju inte så länge sedan man lämnade landet. ;)
Nu sitter jag i ANA Business loungen och uppdaterar mailboxen å gör lite ärenden efter en riktigt trevlig flygning, återkommer om den senare. Skall försöka sova mig genom nästa leg då jag börja känna mig ganska så trött av allt rännande, blir nog att ta d lugnt det dygn jag är i Sydney före jag åker vidare till Perth. Boarding om 20 min. så ha d bra så länge så hörs vi Down under mates:D

...Skall försöka sova mig genom nästa leg då jag börja känna mig ganska så trött av allt rännande, blir nog att ta d lugnt det dygn jag är i Sydney före jag åker vidare till Perth
Vila kan du göra när du är tillbaka i Sverige! :) Det är inte varje dag man (iaf jag) kommer till dessa platser eller reser på dessa sträckor...

God morgon från Sydney och Airport Hotel Sydney, efter en natt med ganska dålig sömn pga all trafik utanför, (om ni någonsin bokar rum här så be att får ett mot innergården, måste vara tystare än detta iaf) så bär det nu iväg till flygfältet för lite lounge häng. Åter kommer med nya berättelser då jag är uppkopplad igen.

Efter en snabb och odramatisk checkin samt security, tog väl 5 minuter sammanlagt, så har man nu slagit sig tillrätta i Sydney T3 - Domestic Business Lounge. Det blev lite förvirring om vilken lounge jag skulle använda, då damen i checkin sade att loungen låg vid gate 6. Hittade följande lounge vid den gaten och gick upp;
IMG_5437.JPG

Ingång till The Qantas Club bredvid gate 6.
IMG_5438.JPG

Entrén till The Qantas Club en våning upp.
Då jag glad i hågen kom upp och visade mitt boarding pass så blev jag vänligt tillsagd att, sir you should use the premium business lounge round the corner instead. Dumt att inte följa ett sådant trevligt tips, så jag kilade raskt iväg dit istället. :)
IMG_5440.JPG

Gick runt och fotade lite sedan slog jag mig ner vid fönstren mot ankomstgaserna och plattan, trevligt att se på inkommande/avgående flyg.
IMG_5452.JPG

Började med en sen frukost följt av lite lätt lunch i form av sallad och soppa, tror d var ngn sorts rotsakssoppa med kummin, smakade iaf riktigt bra.
IMG_5457.JPG

Efter maten så började jag känna mig lite "fika" sugen så de fick bli ett glas rött, Kaffe Latte samt ett glas Chivas Regal 12 Y, nu börjar livet återvända sakteligen, hoppas det bjuds på ngt gott under resan som för övrigt är runt 5-6 timmar skulle jag tro.
IMG_5462.JPG

Skål mina vänner och ha en underbar dag oberoende var ni befinner er, här har den börjat strålande.
Gu däy mäits eller hur d nu blir på fonetiska...o_O och hörs igen

God förmiddag från Perth, Thornlie och Bed and Breakfast in Perth. Helt ok ställe för att sova på, en riktigt trevlig äldre dam som driver stället, gratis Continental frukost och vill man så lagar hon Bacon & Eggs, etc. för en liten slant extra. Vill man ha middag så e d bara att säga till så lagar hon lite extra, tar 15 $ för det.
IMG_5522.JPG

Enkelt men bekvämt, sängen är riktigt bra att sova i, känns lite som om det är en memory foam madrass.
IMG_5523.JPG

Enkel frukost som duger bra på morgonen (håller midjemåttet i skick), en kaffe på de här och sedan ner på stan och se vad Perth har att erbjuda.
Imorgon blir det att hämta hyrbil från Hertz, börjar med att åka ner till Rockingham och hälsa på en gammal skolkompis från högstadiet som jag inte sett på säkert 30 år vilket skall bli kul.
Ha d bra vänner

Toppen