God morgon från Silver Kris Loungen på Changi Airport, T2. Efter lite palaver vid incheckningen angående mitt ETA Visa samt min rutt mot Sydney via Tokyo, Haneda, varför den rutten jo för att man kan

. Tror nog att damerna i ANA disken tyckte jag var konstig som inte åkte direkt från Singapore till Sydney

.
Det blev ett intensivt Singapore besök denna gången, passade på att testa lite saker som jag ej hann förra gången frun och jag besökte staden. Då hotellet jag bodde på inte erbjöd frukost så började jag morgonen med lite "kontors arbete" och the samt kaffe på rummet, vid 11 tiden började jag bli ganska hungrig så jag beslutade mig för att leta reda på ett lunch ställe. Då det inte råder ngn brist på gaturestauranger behövde jag inte gå så lång fören jag hittade ett hak av dignitet som jag slog mig ner i och intog en välbehövlig lunch.
Efter denna delikata måltid tog jag mig in mot city, efter lite planlöst vandrande så kände jag att det tarvades lite dricka, Singapore e en het stad och då skall man dricka ofta för att motverka uttorkning.
Efter några angenäma samtal med två äldre damer vid bardisken så hade denna överskattade drink skinkis ner och det var dax att gå vidare.
Det fick bli ett besök av Clark Quay för kaffe å glass.
Kunde inte hålla mig så d fick bli ett kärt besök av Chinatown, där passade jag på att testa kyckling fötter och svamp i ngn sorts sås, smakade faktiskt hetat ok.

Nu började jag bli ganska trött så jag åkte till hotellet och tog en dusch samt vilade lite. Vid 21 tiden tog jag en taxi till Jumbo Seafood-East Coast area.
Som avslutning på en intensiv dag fick det bli en Black Pepper Crab, underbart!

Den som gillar skaldjur skall definitivt prova på denna. Nu började jag känna mig helt utbränd så jag tog en taxi till hotellet och fullkomligt stupade i säng.
Nu e d boarding av NH 842 så vi hörs igen senare