Andreas.Net
Medlem
Jag försökte också ringa guldsupporten men det gick ju inte pga eb migreringen, annars låter ändå lite som det som har hänt, dvs jag har ju bevisligen en bokning på morgondagens flight.Vi var med om en liknande händelse i Tokyo för några månader sedan.
Satt på Narita Express, men blev försenade cirka en timme pga "olycka" längs vägen (Bakurocho station). Vår marginal var 90 min, så det resulterade i att vi kom försent till checkin.
Ringde guldsupporten och de bokade om oss till nästa dag utan kostnad. Stod på biljetten att det var pga SAS delay, vilket det inte alls var, men det är kanske koden de använder.
Vi tog in på flygplatshotell och åt lite mat. Total extrakostnad (mat och hotell) för oss var cirka 2000 SEK för två vuxna och en 1.5-åring. Amex ersatte allt det direkt utan att jag behövde skicka kvitton, då de sa att det var en högst rimlig summa. Vi tog det billigaste hotellet vi hittade då vi inte visste om vi skulle bli ersatta.
Jag skall ta och ringa amex nu då jag nu är i rätt tidzon så får vi se vad dom säger men jag antar att så länge man inte tar ut några excesser i form av lyxhotell och finmiddag så ersätter dom nog det utan att man behöver skicka kvitton.
Det är i varje fall min erfarenhet när det gäller vår allrisk försäkring hos folksam att de gånger jag har behövt att använda den så har det varit helt rimliga kostnader och pengarna har funnits på kontot några dagar senare.