Senaste nytt

[SEMI LIVE]Nu skall guldet bärgas - min första milagerun

Vi var med om en liknande händelse i Tokyo för några månader sedan.
Satt på Narita Express, men blev försenade cirka en timme pga "olycka" längs vägen (Bakurocho station). Vår marginal var 90 min, så det resulterade i att vi kom försent till checkin.
Ringde guldsupporten och de bokade om oss till nästa dag utan kostnad. Stod på biljetten att det var pga SAS delay, vilket det inte alls var, men det är kanske koden de använder.

Vi tog in på flygplatshotell och åt lite mat. Total extrakostnad (mat och hotell) för oss var cirka 2000 SEK för två vuxna och en 1.5-åring. Amex ersatte allt det direkt utan att jag behövde skicka kvitton, då de sa att det var en högst rimlig summa. Vi tog det billigaste hotellet vi hittade då vi inte visste om vi skulle bli ersatta.
Jag försökte också ringa guldsupporten men det gick ju inte pga eb migreringen, annars låter ändå lite som det som har hänt, dvs jag har ju bevisligen en bokning på morgondagens flight.

Jag skall ta och ringa amex nu då jag nu är i rätt tidzon så får vi se vad dom säger men jag antar att så länge man inte tar ut några excesser i form av lyxhotell och finmiddag så ersätter dom nog det utan att man behöver skicka kvitton.

Det är i varje fall min erfarenhet när det gäller vår allrisk försäkring hos folksam att de gånger jag har behövt att använda den så har det varit helt rimliga kostnader och pengarna har funnits på kontot några dagar senare.

Nej det kan de ju inte rimligtvis göra, men jag skulle kunna tänka mig att det kan bli så att dem vid incheckning vill ha betalt av mig, men om det går att checka in online så behöver jag ju inte besöka incheckningsdisken, dom kan knappast kräva mig på pengar vid gate ?
Om SAS skulle kräva pengarna av dig, hade de inte bokat om dig överhuvudtaget utan debitering.
Nu har du fått morgondagens flight i din bokning, då gissar jag att du har fått fri ombokning. Allt annat är orimligt.

Om SAS skulle kräva pengarna av dig, hade de inte bokat om dig överhuvudtaget utan debitering.
Nu har du fått morgondagens flight i din bokning, då gissar jag att du har fått fri ombokning. Allt annat är orimligt.
Jo det verkar ju så, det kanske till och med lite dumt att ringa sas i detta läge då detta kanske är ett "misstag" från deras sida lite som en misstakefare så det kanske är bättre och sitta lungt i båten.

• Gilla
Reactions: Gus
Jo det verkar ju så, det kanske till och med lite dumt att ringa sas i detta läge då detta kanske är ett "misstag" från deras sida lite som en misstakefare så det kanske är bättre och sitta lungt i båten.
Jag rekommenderar dig att checka in via appen och säkrar sittplatsen redan nu.

Om du bor på Hilton Garden Inn, kan du promenera till Olympic station och sedan byta till Airport Express i Tsing Yi station.
Ca 40 minuter från hotellet till flygplatsen om allting fungerar som det ska.

Är biljetten bekräftad i bokningen så är det nog inga problem, vill minnas att det inte blir det före "betalningen" är OK.

Sitter här i lobbybaren och testar en kinesisk öl: TsingTao - väldigt lättdrucken lager, inget jag som mest gilla IPA skulle beställa men det funkar här i och med värmen, dock här i lobbyn så har dom AC:n på så kallt att jag nästan sitter och fryser.
WP_20170514_18_28_00_Pro.jpg

Är biljetten bekräftad i bokningen så är det nog inga problem, vill minnas att det inte blir det före "betalningen" är OK.
PGA den pågående migreringen EB är det ju väldigt svårt att kolla, jag ska ta en titt på checkmytrip när går upp på rummet, jag kände bara att behövde en liten break när jag har spenderat större delen av dan att rodda om saker med jobbet och hemmavid, min fru blev inte så glad ;).

Så här ser det på checkmytrip:
checkmytrip_1.PNG

Eftersom den sista flighten från orginalbokningen fortfarande är öppen för onlineincheckning så går det inte att checka in ännu, skall testa igen om några timmar.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen